За да можем да кажем, че киното ни предлага мотив да обичаме и питаме, а и да даваме, както дава йовковият Серафим, в "Кино с думи" гостува жената, която се опитва да следва примера на героя от разказа, актрисата, която беше Ирина във филма "Защото обичам лошото време" и която е пресъздавала немалко образи на сцената в театър "София", а и на малкия екран.
В ефира на програма "Христо Ботев" Неда Спасова говори за киното, за живота, за времето в нас и извън нас, за даването, което превъзхожда взимането.
Смисълът на изкуството за нея е то да те пробужда отново и отново, да те вдъхновява и да ти дава крила, дори да ти помага по някакъв начин в личния живот.
За дебюта на Яна Лекарска в игралното кино Неда твърди, че е филм, изграден на база вътрешна динамика и действие, а не на тяхната външна проява – физическа или крайно емоционална. Точно това прави и работата ѝ по него приятна, тъй като досега е свикнала да изискват от нея яркост и интензивност. Актрисата казва, че и като зрител има нужда от подобен тип филми – от едни човешки истории, разказани с отсъствието на ярка динамика, които напомнят случващото се в реалния живот.
Неда Спасова определя героинята си Ирина като съвкупност от много различни ситуации от живота на една жена, чиято основна цел е да намери своето си щастие и ако може - и някого, с когото да го сподели.
Филмът "Защото обичам лошото време" повдига въпроса прави ли ни щастливи това, което ни е удобно. А Неда смята, че за да си отговорим на този въпрос и да тръгнем по пътя на щастието, първо трябва да извървим пътеката на самопризнанието на истината за живота си. Важното в случая е и да възприемем миналото като трамплин занапред, в което дори лошото е просто една изходна позиция за нещо по-добро.
За Неда Спасова свободата е в правото на избор. За себе си тя твърди, че е човек, който не конфликтува със света и вижда работата си, особено в театъра, като едно създаване на емоции у зрителите.
Защо сме станали прекалено апатични и как човек може да бъде полезен като дава на другите, но и като се грижи и за себе си? Добре ли е да си егоист в здравословни форми и къде са границите между егоизма и алтруизма, но и между егоцентризма и суетата? Как човек може да се превърне в жертва на доброто си възпитание и кога свръхнетърпимостта може да бъде полезна? А и защо е важен емоционалният момент, в който се намираш, за това как ще възприемеш един "по-особен филм"? Защо киното е вечно и как Неда Спасова преоткрива "Мостовете на Медисън" и защо "Клети създания" я разтоварва, а "Жокера" я хваща за гърлото? В какво се корени магичният реализъм и как се прави извънредна една напълно нормална ситуация? Защо тъкмо италианският режисьор, сценарист и писател Паоло Дженовезе, в чиято театрална адаптация на "Перфектни непознати" участва актрисата, е учебник по писане на драматургия?
За всичко това чуйте от Неда Спасова в звуковия файл.
Можем да наречем тази изложба и юбилейна за навършилия през 2024 г. 70 години Димитър Рашков. Основният и непоказван досега цикъл в нея е именно "Зодиакът", който е продължение на темите, занимаващи скулптора през целият му път. Сред тях са: Трифон Зарезан (Опиянението на боговете); Еротикон (Изящните дебелани); Адам и Ева след изгонването от Рая;..
2000 художници, фотографи, архитекти, скулптори и гравьори от цял свят ще представят най-новите си произведения. Събитието се провежда под стъкления купол на "Гран Пале" във френската столица. Панаирът за съвременно изкуство "Арт Капитал" се открива с грандиозно шоу и дефиле на бижутери, които представят най-новата си продукция. В рамките на трите..
Драматичният театър "Стоян Бъчваров" във Варна обяви създаването на нов театрален фестивал в морската столица. Първото издание на Черноморския театрален фестивал ще се проведе от 24 до 28 септември 2025 година. Идеята на организаторите е да предложат в ранната есен едно голямо културно събитие на варненци и на гостите на града и така да се удължи..
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които създават епизодите, разкриват събития и истории, свързани с построяването, архитектите и обитателите на ценните сгради в Стара София. "Идеята за поредицата се роди на базата на две беседи, които..
Представлението "Не се обличай за вечеря" по пиесата на Марк Каполети "Пижама за шестима" е първият опит на режисьорката Максима Боева за ситком. Заедно със сценографа на представлението Киряна Аврониева те се впускат още повече в експеримент със сценичното пространство, като бягат от класическия модел на жанра, който е белязан от "диван по..
Ненадейно напусна земния свят, докато другите празнуваха Свети Валентин, а той подготвяше поредното си “отечествено” турне. Беше го замислил с млади..
Глобалната среща за изкуствения интелект в Париж постави нови въпроси и предизвикателства пред света. Технологичните гиганти очертаха бъдещето на тази..
"Нирвана" от Константин Илиев е първата премиера на Великотърновския театър "Константин Кисимов" за 2025 година. Постановката по пиесата на големия..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg