Балет „Арабеск“ откри 50-ия си сезон с премиерата на „Ромео и Жулиета“

| обновено на 05.10.17 в 21:31

Това беше прекрасен празник на балетното изкуство в препълнената с публика зала на Националния музикален театър „Стефан Македонски“. За големия респект към елитната българска трупа за съвременен танц не само от страна на публиката, но и на колегите и институциите, свидетелстваха многото поздравителни адреси и великолепните кошници с цветя по сцената. А най-хубавото, което видяхме в красивия спектакъл, създаден от хореографката Боряна Сечанова, художниците на сценографията Иван Токачиев и на костюмите Николина Богданова, беше това, че традицията на майсторството на зрялото поколение балетисти на „Арабеск“ е намерила достойно продължение във вдъхновението на най-младото поколение!

Много се радвам, че балет „Арабеск” празнува своята 50-годишнина именно с „Ромео и Жулиета” в хореографията на Боряна Сечанова! Това е един много амбициозен проект, който е прекрасно реализиран и показва както нивото на трупата, така и значимостта й за танцовата и балетна култура у нас изобщо… Боряна Сечанова се е стремила да съхрани своя стил, да бъде честна към музиката и естетиката на Прокофиев, но едновременно с това да предложи своя оригинална трактовка, като не се лиши от нищо от това, което модерният танцов език изисква… Прекрасно е попадението в лицето на Виктория Петрова като Жулиета – една изключителна балерина с изключителни класически и съвременни танцови способности, много изразителна, много лирична, много поетична, много мека и едновременно с това облъхната от някаква младежка лекота и ведрост! Много неочакван избор е образът на Ромео в лицето на Филип Миланов – един непринцов тип танцьор, по-скоро съвременен образ на хлапака, на дръзкия младеж. Но в негово лице Боряна Сечанова успява да претълкува модела на образа на Ромео и да постигне някаква много топла, сърдечна идея за това, че всъщност любовта е някакво прозрение за живота, никой не избира в кого да се влюби или кога ще го осени любовта… Изобщо в момента, и за това има „вина” и Олеся Пантикина, трупата е във великолепна форма и доайените в лицето на Асен Наков и Даниела Иванова са предали своята щафета на това младо поколение по прекрасен начин, каза пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива” балетният критик Петър Пламенов.

Цялата рецензия чуйте в звуковия файл.

Следващият спектакъл на балета „Ромео и Жулиета” ще бъде на 6-и октомври от 19 ч. в Националния музикален театър „Стефан Македонски”.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05