Не винаги заплатата е определяща за ниския статус на учителите. Това каза в предаването "Нещо повече" зам.-министърът на образованието Светлана Ломева. Тя допълни, че в министерството на образованието имат доста идеи да се опитат да възвърнат семейната традиция в учителската професия. "Така както има традиция при адвокатите, при лекарите преди 1944г. е имало такава традиция и по отношение на учителската професия и е било гордост да бъдеш учител", каза Ломева. Тя уточни, че стъпка в тази посока е въведената система за кариерно развитие, която дава възможност за израстване на млади хора, които също да могат да постигат нещо и да израстват в тази професия. Ломева каза, че в момента се обмисля да се направят стипендии за студенти, които учат в педагогически специалности и са от учителски семейства
Според Ломева големият проблем в различните домове за деца в неравностойно положение е, че до този момент на тях не им е обръщано достатъчно внимание. Ломева каза още, че интеграцията започва тогава когато децата са изведени от помощните училища и започват да се включват и приобщават в общообразувателните училища. Забравен проблем, според Ломева, са интернатите за деца с девиантно поведение или бившите "ТВУ"-та /Трудово възпитателни училища/. В момента те са 9 на брой и там не се извършва корекция на поведението на децата, те не получават качествено възпитание нито пък се интегрират в обществото. "Не са виновни възпитателите и учителите, виновна е цялата система. Тя е така измислена, че имаме нужда от сериозна реформа.", каза Ломева и обеща следващата година да се работи с разичен подход с тези деца.
/Л.Ц./