Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Московски: Засега БДЖ е само във фалит

Снимка: БГНЕС

Министърът на транспорта Ивайло Московски не отхвърли варианта БДЖ да бъде обявено в несъстоятелност и да се създаде ново дружество. Засега компанията е само във фалит, обясни той.

БДЖ е във фалит. БДЖ все още не е в несъстоятелност. В момента, в който се обяви в несъстоятелност, не знам дали ще се стигне до там. Ако някой от кредиторите си предявят исканията по законовия път и имат право да блокират всичко на дружеството, тогава може да се тръгне в процедура по несъстоятелност. В момента не стои този казус като тема.

Министърът обяви, че по време на готвената стачка в железниците на 24 ноември, там, където е възможно, ще се осигури алтернативен автобусен транспорт, но това няма да е постижимо да се направи навсякъде.

Там, където и автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят разбиране и да не допускат да се спират влаковете. Ако няма алтернативен транспорт, освен железопътния, това означава, че трябва да осигурим хеликоптери, а такива не съществуват в момента.

Това, което се извършва в БДЖ през последните две години, не е реформа, а само съкращаване на персонал, изваждане на основни дейности и фалиране на холдинга. Това заяви за БНР в Стара Загора председателят на Стачния комитет на Синдиката на железничарите към КНСБ Димитър Динев.

Близо 18 години в системата на БДЖ непрекъснато се съкращават работници. От 93 хиляди през 1993 година, днес в холдинга работят едва 26 хиляди души. В Старозагорска област от 1700-те работници в системата на БДЖ и на Националната компания "Железопътна инфраструктура" чиновниците са едва 15, твърди Димитър Динев. По неговите думи през последните две години ръководството на БДЖ не е предприело никакви стъпки към реформа, а продължава да увеличава цените на билетите и да съкращава персонала и влаковете. Новият директор на холдинга Йордан Недев не знае, че линиите са собственост на компанията "Железопътна инфраструктура", а БДЖ управлява единствено превозите, вагоните, локомотивите и работниците в холдинга, затова трябва да си ходи, категоричен е председателят на Националния стачен комитет.

Информация на Цветелина Стоянова и Венелина Попова - кореспондент на БНР в Стара Загора.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна