Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

12-минутни аплодисменти за „Дон Жуан” в Миланската Скала

Снимка: Архив
 

На 7 декември Миланската Скала откри тържествено новия си сезон с операта „Дон Жуан” от Моцарт. Кореспондентката на Каста дива в Милано Силвия Проданова, която беше сред публиката в театъра, сподели впечатленията си от спектакъла:

В присъствието на изтъкнати гости, сред които президента на Италия Giorgio Napolitano и министър-председателя Mario Monti, на сцената на Ла Скала се изкачи нейният нов музикален директор - маестро Даниел Баренбойм.
Химнът на Италия прозвуча преди началото на първо действие, създавайки атмосфера на възторг и ентусиазъм в този труден за страната момент.
Дебютирал именно с „Дон Жуан” на Фестивала в Единбург през 1973 г., изключителният диригент, носител на титлата доктор хонорис кауза на Оксфордския университет и посланик на мира на ООН, остави трайна следа в съзнанието на гостите с едно блестящо дирижиране!
Овациите на присъстващите бяха и за модерния режисьорски усет на Robert Carsen, за сценографията на Michael Levine, както и избора на костюмите на Brigitte Reiffenstuel. Висока оценка и за диригента на хора на Миланската скала Bruno Casoni.

В ролята на Дон Жуан беше шведският баритон Peter Mattei, на Лепорелло - Bryn Terfel, на Командора - басът от Южна Корея Kwangchul Joun.
Barbara Frittoli се изяви в ролята на Донна Елвира. Дългоочаквано беше завръщането на Миланска сцена на звездния руски сопран Анна Нетребко - в ролята на Донна Анна. Покорила с таланта си Metropolitan, Royal Opera House Covent Garden, Парижката опера, носителка на наградата на Русия за 2005 г., Нетребко споделя: „Донна Анна е персонажът, който обичам най-много!" А своя живот определя като приказка, дължаща се на човека, открил потенциала й - маестро Валери Гергиев. И още едно завръщане - на италианския тенор Giuseppe Filianoti в ролята на Дон Оттавио. Той беше отстранен от ролята си в спектаклите на операта „Дон Карлос" на Верди от маестро Даниеле Гатти през 2008 г. Завръщането му се дължи изцяло на маестро Даниел Баренбойм. Giuseppe Filianoti впечатли публиката със силата на гласа си и брилянтното изпълнение на арията “Il mio tesoro intanto” във второ действие. Аплодисменти и за баса Stefan Kocan в ролята на Masetto и сопрана Anna Prohaska като Zerlina.

Спектакълът завърши с цветя и 12-минутни аплодисменти - напълно заслужени за операта, която избра като декор самата Миланcka скала, пресъздавайки „театър в театъра”.

По публикацията работи: Росица Кавалджиева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна