Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
„В природата, особено на зазоряване, можем да чуем висшите контрапункти на толкова различни птици, които живеят понякога на едно място и пеят едновременно. Аз взех този необичаен контрапункт от неговия контекст. И точно това предизвика скандал! Да слушаш птиците в тяхната естествена среда е нещо естествено, но да го въплътиш в музика? Слушателят, оказа се, бе много озадачен от такова действие!” Споменът на френския композитор Оливие Месиен разкрива перипетиите около премиерата на пиесата „Хронохомия”, в която вплита съборното пеене на 18 различни птици. Чудните диалози на птиците ще проследим и в хоровите кантати на Клеман Жанекен „Пеенето на птиците” (1556) и „Гората и птиците” (1976) от Константин Илиев. Натурата на природата, плодоносен извор на идеи за старите майстори, е немислима без птичите трели. В „Кралицата фея” Хенри Пърсел включва „Прелюд на птиците”, клавесинистът Жан-Филип Рамо претворява „Призивът на птиците”, а Георг Фридрих Хендел в арията „Сладка птичка” устройва изкусно състезание между един славей и една… певица. Ще узнаете още: за мечтата на Антонин Дворжак да напише „птича симфония”, как със синтезатора АНС руският композитор Едисон Денисов предава пеенето на крилатите същества и каква е историята на „Страната на птиците” – абсолютният хит на групата „Уедър рипорт”.