Няма да има блокада на столицата в петък. Превозвачите и пътната агенция са постигнали компромиси и протестът, който заплашваше да затвори изходните, се отменя. Председателят на УС на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Стефан Чайков обясни в предаването "Преди всички", че заповедта за ограничение на движението на ТИР-овете, довела до напрежение, е била подписана толкова бързо и времето за реакция е било кратко, но мотивът е бил увеличеният брой на пътно-транспортните произшествия, жертвите при тях и интензивният трафик през летния сезон.
Реакцията се породи от факта, че заповедта беше твърде рестриктивна и ги оставяше без обходни маршрути. Ако трябва да изхождам от безопасността на движението, бих продължил да се придържам към текста на заповедта. В този диалог установихме, че е възможно да се постигне компромис за някои отсечки от пътищата. Но, по отношение на най-тежко натоварените първокласни пътища и автомагистралите, ограниченията остават. Отсечка по отсечка обсъдихме нашите съображения, техните съображения и заедно и с КАТ, и с автомобилната администрация стигнахме до това решение, което отмени протеста в петък.
Инж. Чайков отрече твърденията на заместник-председателят на Сдружението на българските превозвачи Красимир Лалов, че забраната е заради лобистки интереси.
Не става дума за лобистки интереси. Единственият мотив беше да осигурим безопасно движение.
Той се позова на статистика, че най-много произшествия стават в петък следобяд, от 17 до 19 часа.
Години назад във времето това е доказано. През последните години на морето се образуваха нови градове и има много хора, които прекарват почивката си там.
Заповедта, докато не бъде съборена от съда, си остава. Тя действа до 15 септември и се съмнявам до тогава да има съдебно решение, така председателят на "Пътна инфраструктура" отговори на намерението на превозвачите да атакуват в съда заповедта за ограничаване на движението на тежките товарни автомобили.
Чуйте разговора с инж. Чайков от звуковия файл.