Според експерти, цитирани от "Стандарт", изявлението, с което руският президент Владимир Путин се отказа от газопровода, представлява „игра на реви“. Брюксел и Москва ще преговарят на 9-и декември, допълва вестникът.
От трите големи енергийни проекта, наречени през 2008-а година "Голям шлем" от тогавашния президент Георги Първанов, България няма да реализира нито един - за седем години бяха спрени първо петролопроводът „Бургас - Александруполис“, след това АЕЦ „Белене“, а сега и газопроводът „Южен поток“, сочи "24 часа" .
„Отказахме Русия от Южен поток“, констатира "Дума". Вестникът цитира председателя на БСП Михаил Миков, който обвинява Европейската комисия, че не е защитила интересите на държавите, през които минава проектираният газопровод.
„България не получава компенсации“, пише "Монитор" и добавя цитат от вицепремиера Томислав Дончев, че няма опасност от намаление на доставките на газ през зимата.
„България няма единна политическа позиция за газопровода“, отбелязва "Труд". „Губим поне 200 милиона лева, похарчени за тръбата“, твърди изданието.
Според "Капитал дейли" България печели от Южен поток десет пъти под обявените от Путин 400 милиона евро годишно. Вестникът оценява намерението на управляващите да търсят обща позиция с Брюксел като адекватна реакция.
Според "Сега" обаче решението на Путин е довело до разнобой в кабинета - министрите от ГЕРБ са издали тревога, а реформаторите - задоволство.
Оценката на "Преса" е по-остра: „Властта изпадна в безтегловност. България загуби перспективата да бъде енергиен център на Балканите“, смята вестникът.
Армията ни намалява не с 4 хиляди, както се смяташе досега, а с 4 хиляди и 600 души, сочат разчетите на армейското ведомство за 2015 година според "Преса".
Губим милиард и 850 милиона лева агропари, пита на първата си страница вестник "Земя". Опасността идва от липсата на избран Сертифициращ орган на Разплащателната агенция в „Държавен фонд земеделие“. Трите поредни процедури за избор на такъв орган се провалиха, посочва изданието.
Министерството на регионалното развитие проверява защо броят на превозните средства с безплатни винетки е нараснал с близо петдесет хиляди през последните четири години. От привилегията се ползват 176 хиляди коли. Това струва на бюджета 12 милиона лева, пише "Монитор".
ГЕРБ остана в малцинство за вдигането на данък лихва, акцентира "Сега" и пояснява: в бюджетната комисия на парламента представителите на Реформаторския блок и БСП надделяха налогът да се запази на 8 процента.