Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Цвятко Луканов: Няма нещо, което да се случи на борда, за да катастрофира самолетът

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Няма нещо, което да се случи на борда, за да катастрофира самолетът. От всяка една ситуация може да се излезе. Случило се е нещо знезапно, щом самолетът е започнал да снижава. Това  каза за "Хоризонт“  в предаването "Нещо повече“ Цвятко Луканов дългогодишен пилот и бивш директор на правителствения "Авиоотряд 28“ по повод германския пътнически самолет Ербъс А32, който катастрофира в Южна Франция във вторник.


Красимир Грозев от авиационното списание "Аеро“ коментира, че загубата и на височина не е била толкова  рязка:

Самолетът е достигнал височина от  около 11 хил. м, на която височина е трябвало да премине по-голямата част от полета, и почти веднага е започнал да се снижава. Минали са 10 минути преди той да се разбие в планината на около 2500 м надморско равнище, т.е. снижаването не е било толкова рязко, колкото предполага една аварийна ситуация във въздуха, каквато би била, например, загуба на налягане.

Митко Ставрев от списание "Криле“ заяви, че може да има много хипотези за причините за падането на самолета:

Полетът е преминал първо над топлите въздушни маси над Средиземно море и след това над Алпите. Може да се говори за разхерметизация, може да се говори за обледеняване. Трябва да се намерят черните кутии и тогава ще може да се каже със сигурност какво е станало.

Не трябва да се забравя, че самолетът е бил сравнително стар – на 24 години, смята още Ставрев:

Би могло да се появи някаква умора на метала и да са се получили конструктивни проблеми по крилата на самолета.

Проблемът за падането на самолета не е възрастта му, а начинът, по който той е поддържан през годините, категоричен беше Луканов:

Няма такова понятие възрастен самолет. Ресурсът на Еърбъса, доколото си спомням, е 30 години или 60 хил. часа.

До 2 седмици ще има предварителна информация, смята Грозев:

Стандартът на гражданската авиация е такъв, че в рамките на 1 месец от инцидента да бъде  изготвен предварителен доклад. Това, предполагам, ще бъде спазено, защото останките са намират на сушата. След няколко дни ще бъде намерена черната кутия и данните от нея ще бъдат дешифрирани. До 2 седмици ще има някаква предварителна информация, а на 24-ти април ще има предварителен доклад, който ще казва какво се е случило и какво не се е случило във въздуха.

Според Луканов също снижението на самолета не е било екстремно:

За мен проблемът не е разхерметизиране на самолета, тъй като е трябвало да снижават доста по-стръмно. Едно съвсем нормално снижение. Вътре в самолета, на компютрите са могли да видят минималната височина, до която е можело да снижават.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна