Специфичен момент при тунелите е, че в резултат на замърсявания и изгорели газове върху настилката се получава един фин филм, който играе ролята на смазка и при наличност на влага се получава хлъзгава настилка, която може да стане причина за катастрофа.
Той посочи, че дясната тръба на тунел „Витиня“ в посока Ботевград не е ремонтирана откакто е пусната в експлоатация:
Осветлението е много под минимума за европейски тунел, независимо от относително късата дължина на тунела. Но то не е причина за катастрофата, то е утежняващо обстоятелство при други случаи, но не и при този.
Според статистиката 85% от катастрофите в тунели се дължат на човешкия фактор. Изследователски се доказва, че процентът на тежките катастрофи в тунелите е много по-малък, отколкото катастрофите на открития път. За сметка на това катастрофите в тунелите са много по-тежки, отколкото на открит път, обясни инж. Диковски.
Цялото интервю с инж. Павел Диковски можете да чуете в звуковия файл.