Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Инж. Диковски: Дължината и завоите на тунел „Витиня“ не могат да са причина за катастрофата

Дължината на тунел „Витиня“ и неговите завои не могат да са причина за тежката катастрофа миналата седмица, каза в предаването „Преди всички“ инж. Павел Диковски - председател на Браншовата камара "Пътища" и бивш шеф на АПИ:

Специфичен момент при тунелите е, че в резултат на замърсявания и изгорели газове върху настилката се получава един фин филм, който играе ролята на смазка и при наличност на влага се получава хлъзгава настилка, която може да стане причина за катастрофа.

Той посочи, че дясната тръба на тунел „Витиня“ в посока Ботевград не е ремонтирана откакто е пусната в експлоатация:

Осветлението е много под минимума за европейски тунел, независимо от относително късата дължина на тунела. Но то не е причина за катастрофата, то е утежняващо обстоятелство при други случаи, но не и при този.

Според статистиката 85% от катастрофите в тунели се дължат на човешкия фактор. Изследователски се доказва, че процентът на тежките катастрофи в тунелите е много по-малък, отколкото катастрофите на открития път. За сметка на това катастрофите в тунелите са много по-тежки, отколкото на открит път, обясни инж. Диковски.

Цялото интервю с инж. Павел Диковски можете да чуете в звуковия файл.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна