Той обясни, че за периода октомври – януари са регистрирани 8 случая на замерване с камъни в този участък. Резултатът са няколко счупени прозорци и камъни, попаднали на седалките до самите пътници. Костадинов определи нападенията като изключително опасни, защото попадайки през прозореца, камъкът застрашава реално живота на всеки един пътник и служител, а в резултат на пораженията се отменят влакове, спират се композиции и се нарушава транспортната услуга.
В дългогодишната ни история не помним такива целенасочени и организирани атаки, подчерта Кирил Костадинов. Като мярка срещу нападенията с камъни БДЖ засега намалява скоростта на композициите в рисковите участъци. Според Костадинов са нужни съвместни усилия на институциите за противопоставяне на тези вандалски акции, защото голяма част от извършителите са непълнолетни и малолетни.
Заместник-областният управител на Монтана Петър Петров подчерта в предаването "Хоризонт до обед", че всички институции – участници във вчерашната среща в областната управа, посветена на проблема, са били категорично против спирането на движението на влакове в опасния район, защото линията има икономическо и социално значение за региона.
Обсъдено е било инсталирането на подходяща светлинна и звукова сигнализация в участъка, който е 300-400 метра, разказа още Петър Петров. На терен трасето ще се огледа и ще се обмисли къде може да се разположи инфраструктура за безопасно преминаване на гражданите през ЖП линията, защото въпросът не засяга само ромската махала, допълни Петров.
Той обясни още, че има известни съмнения за незаконността на част от постройките в квартала в близост до ЖП линията, но други органи трябва да се произнесат по въпроса.
Повече по темата в звуковите файлове.