Далеч съм от мисълта, че това ще бъде панацея за т.нар "война по пътищата", но конкретно в този участък съм убеден, че доста би помогнало.
Наясно съм, че промените са сложни и тежки, но това не може да бъде оправдание толкова много време вече да се бавят. Мисля, че това трябва да е една от първите задачи, която след ваканцията трябва парламентът да разгледа.
Доста институции можеха да бъдат по-активни и внимателни по казуса с турския гастарбайтер Фарук Бекташ и да не се стига до тази абсурдна ситуация в момента, каза още Славов:
В момента започна едно прехвърляне на топката между институциите, коя трябвало да осигури охраната, коя можела, коя не, което не ми се вижда продуктивно. Трябва да се помисли как подобни случаи повече да не се допускат.
Радвам се на активността на мотористите. С тези си действия показват, че не мислят само за неща, които пряко ги касаят, а поставят обществено значими проблеми и е хубаво техният глас да бъде чут.
Относно случая с Абдуллах Бююк, който бе предаден от България на турските власти, Славов заяви:
Тук имаше директно нарушения на закона и на редица конвенции, по които държавата ни е страна. Създаде се един доста опасен прецедент, към който, особено европейските ни партньори, ще гледат с много лошо око.
Фактът, че започнаха поредици от проверки, и че омбудсманът започна да договаря специална наредба с МВР за това как се действа в такива ситуации, показва, че властите не са очаквали такава реакция каквато последва след предаването на този турски гражданин, заяви в коментар за предаването "12+4" съдебният репортер Силвия Великова.
Усещането ми е, че не е само бежанският поток, който Ердоган задържа и не пуска към България, но има и нещо общо с казуса с турския шофьор. МВР обясниха как знаели, че той е в Германия. Ако е в Германия и има европейска заповед за арест, защо не тръгва към България? Така че е възможно този турски шофьор да се окаже, че компромисно ще бъде върнат, за да бъде съден в България.
Цялото интервю на Силвия Великова с Петър Славов можете да чуете в звуковия файл.