Виктор Прончев обясни, че курсът е с практическа насоченост и включва 12 модула от специализирани занимания. Под ръководството на децата роботът постепенно развива нови и все по-сложни умения:
Той расте. В момента, според мен, е с възможностите на 5-6 годишно дете, а в началото беше абсолютно "суров". Той може да познава хора, да бъде любопитен като нас.
Освен че им помага да да опознават и себе си, роботиката учи децата и младежите да не бързат и да бъдат по-точни и внимателни, да предвиждат своите състояния, действията, които трябва да предприемат, за да достигнат определен резултат, разказа Прончев.
При роботите начинът, по който се създава "изкуство на любопитството", е както при хората, обяснява още Виктор Прончев и допълва, че по време на курса най-сложните неща, които малките програмисти постигат заедно с НАУ, са и най-вълнуващи за тях – например разпознаването на лица, танцуването, и най вече "изкуството на любопитството" и шофирането, на което също обучават робота.
Прончев даде и пример за това как роботиката помага на децата да усвояват лесно математическите абстракции:
Аз съм виждал как дете в напълно обикновено основно училище – във втори клас, научава какво са отрицателни числа благодарение на това, че роботите се движат 5 сантиметра напред или минус 5 сантиметра назад – и така разбират някои много абстрактни неща, които иначе само с учебниците, без този електронен помощник, не ги разбират.
В Европа има 8 хиляди робота като НАУ, а досега над 60 деца у нас се преминали курса по програмиране с него, като един от роботите разполага и със специализирано приложение за работа с деца аутисти.
Вратите на курса по програмиране и роботика са отворени за всички деца, които имат желание и са упорити, посочи още Виктор Прончев.
Цялото интервю с програмиста, излъчено в предаването "Преди всички", може да чуете в звуковия файл.