Поне по български език трябва да има само един учебник, колкото и това да звучи екзотично, заяви пред БТА проф. Светла Коева - директор на Института за български език при БАН "Проф. Любомир Андрейчин".
Убедена съм, че българският език е най-важната дисциплина в училище. Предметът е основата на всички учебни предмети, защото при него децата се научават правилно да пишат, да поставят запетаи и да са грамотни. Но това е най-малкото, защото владеенето на езика е свързано с развитието на мисленето. Грамотният човек може да си служи с езика разнообразно. Такъв човек може да каже едно и също нещо по-различен начин в различна среда - когато общува с един кръг от хора, да избере какво и как да им каже, а в друга среда, например академична, - да може да се изрази по друг начин
Проф. Коева каза, че през последната година е гостувала в осем училища и е видяла, че много от учениците са будни, а учителите работят в много трудна среда:
Държавата трябва да инвестира повече в квалификацията на българските учители, защото те "ще изнесат" реформата, свързана с новия училищен закон. Технологиите се развиват много бързо и трябва да се помогне на българските учители да ги използват ефективно, посочи езиковедът.
Важно е за българския да бъдат създадени езикови технологии, които да позволяват равностойната му употреба /наред с "големите" езици/ в съвременните програми, които осигуряват общуването на човек и компютър.