Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Книгоиздаването – мисия или бизнес

БНР Новини
Снимка: БГНЕС

Гости в студиото на „Нашият ден“ днес бяха представители на две от водещите издателства в България – Виктория Бисерова („Ентусиаст“) и Любен Козарев („Изток-Запад“). Двамата се обединиха около идеята, че книгоиздаването е кауза, но ако не се мисли за него и като бизнес, е невъзможно тази кауза да се реализира. „Ние не сме благотворителни дружества, ние сме търговски дружества“, коментира Виктория Бисерова и допълва: „в края на месеца трябва да платим заплати, наеми и абсолютно всички нужни разходи, за да се случи този културен продукт, наречен книга.“
На въпроса как се избират заглавията в едно издателство, Любен Козарев сподели, че ако един издател си позволи да се подведе по масовите вкусове, той рискува да изгуби идентичността си. А когато няма лице, издателят губи присъствие в културния живот на страната. Но не може и да разчита само на индивидуалността, защото тогава може изборът на заглавие да няма никакъв отклик. Козарев казва още: „Убеден съм, че до няколко години познаването на азбуката ще бъде едно изключително постижение, т.е. книгата вече губи този културен статут – тя става все по-странна за младите хора.“
И още – как се прави избор на издаваните в България заглавия, чуждопоклонници ли сме във вкуса си за литература, дали корицата и тялото на книгата имат значение при закупуване на книги и има ли корпоративни които постъпват в издателствата – чуйте в аудио файла.



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна