Графика между часовете от двусменния режим на обучение и постиженията на учениците в Националната Априловска гимназия анализира в дипломната си работа Величка Димитрова, която е магистър по икономика от Юнивърсити Колидж Лондон. Наблюдението се базира на срочните оценки и отсъствия от час, подреждането на учебните предмети в програмата в рамките на едно десетилетие:
Резултатите показват, че часовете по математика, които са сутрин, водят до по-високи оценки, по история резултатът е точно обратен – по този предмет оценките са по-високи, когато часовете са следобед. За езиковите предмети и литературата няма значение за оценката дали тези часове се провеждат сутрин или следобед. За биологията и химията – няма достатъчно данни, каза Величка Димитрова и допълни, че за да е валидно за всички, проучването трябва да бъде продължено.
Димитрова обръща внимание и на още един важен момент от училищното битие – часът, в който бие първият звънец. Началото на часовете почти навсякъде вече са съобразени с биологичния часовник на ученика, каза тя.
В звуковия файл можете да чуете репортажа на Велина Махлебашиева.