Иво Желев от Агенция ЕСТАТ обобщи данните от социологическо проучване на тема "Определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защитата на потребителите". Изводът е, че има много неща в комуникационната сфера между търговци и КЗП, които могат да бъдат подобрени.
Друг проблем за малкия и средния бизнес са усилията и финансовата тежест за решаване на споровете с потребителите по традиционния начин, използвайки юридическа и консултантска помощ, добавя Желев:
За да намалее броят на конфликтите, трябва да се повиши информираността, а бизнесът, понеже е много зает, няма време да чете или не е достатъчно компетентен юридически. Бизнесът се оплаква, че законите се сменят често. Затова на база на изследването, се прави препоръка да се направи нещо като Информационен център, където предприемачите по имейл или на гореща телефонна линия да могат да си задават въпросите, за да избягват фрапантни нарушения.
Целия репортаж чуйте в звуковия файл.