Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Близо 52 хил. лв. обезщетения на пострадали пътници са изплатили застрахователите на Столичния електротранспорт

Снимка: БГНЕС

Близо 52 хиляди са изплатили застрахователите на превозвачите като обезщетение на пострадали при инцидент пътници в столичния електротранспорт на базата на закупения билет или карта. Това казаха за „Хоризонт“ от Столичния електротранспорт. Общинското дружество плаща 1,1 млн. лева за заплати на наетите и за препарати за почистване, което е с една трета по-малко от времето, когато дейността не е била изнесена като частна. Това обясни инж. Иво Василев, заместник-директор на Столичния електротранспорт.

"Столичният електротранспорт, както вероятно и в другите общински превозващи фирми, като Столичен автотранспорт, има наети частни фирми, които извършват дейността по почистване на превозните средства. Тази дейност е аутсорсната. Това са фирми, които се избират на конкурсно начало. Съответно критериите, които трябва да покажат, са най-различни. Към Столичния електротранспорт 4 фирми отговарят за почистването. Ежедневно се контролират всички превозни средства, които се почистват от длъжностни лижа на фирмата, които трябва да разпишат предавателни протоколи, ако са установили, че почистването е извършено. В зависимост от разписанието на трамваите не всички могат да се почистват и мият всеки ден. Някои само се метат. Други се почистват основно, което включва и вътрешно почистване и метене, което става два пъти седмично. Има графици и когато трябва да се измият външно".

Два пъти месечно се прави и основно почистване с измиване на трамваите и тролеите, а всеки ден се мете. Лошата миризма, според инж.Василев, идва по няколко причини:

"Не само че трамваите са натоварени, но не искам и да давам допълнителна насока откъде може да има допълнителна миризма във връзка със съответни пътуващи. Ние отговаряме за подмяната на седалките и тя става когато или е съвсем счупена една седалка, или замърсена, или когато превозното средство постъпи на основен ремонт. Тези фирми също носят отговорност за почистване и на седалките, като трябва да използват специални препарати за почистване на плата или на кожата".

С една трета по-малко се заплаща за почистването в Столичния електротранспорт сега, когато това се извършва от частни фирми. За не добре свършена работа - не се заплаща на наетата фирма по почистването. Глобите могат да се наложат и след подадена и проверена жалба от гражданин.

Близо 10% са гратисчиите в Столичния електротранспорт:

"В резултат на тарифната промяна в последно време се закупуват повече карти и може би столичанинът е станал по-редовно пътуващ".

Част от приходите на дружеството идват от продадените билети и карти. Получава се и субсидия от 15-20 на сто от столичния бюджет. Предстои закупуването на още 13 нови модерни трамвая, които ще се движат по линия 5 и това ще стане в края  на тази година или началото на следващата. 

Целия репортаж чуйте от звуковия файл. 


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени