На паркинга на "Софияленд", след фалирането на компанията, се вдигнаха едни жилищни блокове. Имаме сериозното опасение, че това може да се случи и с гара „Пионер“, тъй като в новия проект за подробен устройствен план на Борисовата градина е записано, че там ще има атракционен комплекс, което много напомня на това, което стана със „Софияленд“. “Софияленд“ стартира през 2002 година, а през това време предназначението на терена е променено, така че да се допусне максимално високо застрояване“.
От инициативата са притеснени, че се предвижда отпадане на сигнатурата „за спорт и атракции“ в Закона и не е ясно с какво ще бъде заменена. Освен това на терена на гарата, дори според настоящото определение, могат да се появят два олимпийски басейна, но и общежития за спортуващите, допълни Кирев.
Гара „Пионер“ не се използва отдавна като гара, но е била част от околовръстната железница на София, чието строителството започва през 1912 година. Тя е опасвала София като пръстен от ж.к. „Захарна фабрика“ през „Красна поляна“, булевард Иван Гешов, „Хладилника“, „Борисовата градина“, гара "Пионер" и днешната "Арена Армеец". На гарата сега има строителна борса. Теренът е собственост на Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
По данни на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, получени по Закона за достъп за обществена информация, приходите за последните 10 години са около 2 300 000 лева, разходите - 80 000 лв.
„Това е ясно, защото в момента там няма жп линии, а има единствено гарови постройки. На практика НК „ЖИ“ получава единствено наеми от строителната борса. Данъчната оценка на активите и на цялата гара е малко под 2 милиона лева, докато продажната цена на подобни имоти в района надминава 25 милиона лева, тоест със сигурност имаме сериозно занижение“.
От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт се обявяват за използването на гарата в една градска железница за пътници. Тя може да превозва и пътници до зала "Арена Армеец", тъй като трасето между гарата и спортната зала съществува, просто линията е премахната. Това би облекчило трафика в София без да влиза в конфликт с метрото.