Това ще се случи след влизането в действие на новия механизъм предложен от Европейската комисия. Предстои той да бъде одобрен от Европейския парламент и Съвета на ЕС и да ни помага при „масова вреда“. Желанието е това да стане до края на годината, сподели Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в предаването „Нашият ден – практично“.
В ситуация на „масова вреда“ са изпадали много български граждани до този момент, припомни Райков, като цитира примери за взаимоотношенията ни с т.нар. естествени монополисти, с мобилните оператори, с финасовите институции, в областта на туризма и други видове нелоялни търговски практики.
Досега, обясни Райков, се води дело, което продължава дълго и след това всеки потребител може да претендира за обезщетение. С новия търговски механизъм, сроковете за обезщетение ще бъдат кратки.
Защо всички ние, потребителите, трябва да сме активни и да подаваме жалби? И още за конкретното действие на новия механизъм в рамките на целия ЕС , ще научите като чуете разговора.