Във връзка с медийните съобщения за инцидент с влак, който по време на движение се разпада на части, от "БДЖ - Пътнически превози" информираха "Хоризонт", че е назначена комисия и се очаква тя да излезе със становище. От компанията твърдят, че има спад на инцидентите в сравнение с миналата година и че дадена влакова композиция никога не потегля на път, без да е обстойно проверена.
"Смятам, че ръководството на БДЖ живее в паралелна реалност. Нещо се случва, има обещания, после се случва още нещо и всичко се повтаря", каза в интервю за "12+3" експертът по транспортна безопасност Варужан Апелян.
"Дефектът е много комплексен и може да бъде многопластов. Имаме превозвач, който не си изпълнява задълженията. Има институции, които трябва да контролират безопасността, но те също не го правят. Спомнете си случая "Хитрино". Всичко е добре само на хартия, щом един локомотив се разпада в движение. Как става така, че 10 души подписват, че всичко е наред и после се оказва, че нищо не е наред" - каза Апелян.
Той подчерта, че "у нас има високи прагове на търпимост спрямо неработещи институции и корупция. Както се вижда, няма никаква воля за промяна. Вече над 20 години виждам как все по-малко хора използват ж.п. транспорт, виждам колко даваме и какво получаваме като общество от тази компания".
Кои са техническите параметри, на които се обръща внимание преди пускането в движение на даден локомотив и има ли пропуск в организацията на контролните служби, отговарящи за техническата изправност на влаковете преди път, чуйте в интервюто на Надежда Николова с Венцислав Славков от Дирекция "Подвижен железопътен състав" към "БДЖ - Пътнически превози".
В звуковия файл можете да чуете и цялото интервю на Д.Якова с В.Апелян.