Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Прокуратурата обвини шефове на АПИ и на "Трейс" за катастрофата край Своге

| обновено на 18.04.19 в 17:03
Катастрофиралият автобус край Своге през август миналата година.
Снимка: БГНЕС

Окръжната прокуратура в София привлече като обвиняеми членовете на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов и Светослав Глосов и още 5-ма души по повод тежката катастрофа на автобус край Своге през август миналата година, при която загинаха 20 души. Според държавното обвинение те не са разпоредили поправката на некачествено извършените работи при ремонта на пътя от фирмата „Трейс Своге“. Атанасов и Глосов са с парични гаранции от 10 хил. лв, а изпълнителният директор на “Трейс“ – Бисер Иванов – 15 хил. лв.

Бившите членове на УС на АПИ Дончо Атанасов и Светослав Глосов не са упражнили контрол за качеството на ремонта на пътя край Своге, на който катастрофа с автобус отне живота на 20 души, а 8 бяха тежко ранени. Това съобщи говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Неспазване на служебните задължения от страна на петима служители на фирма "Трейс" и двама членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" е причината за катастрофата край Своге, която доведе до смъртта на 20 души. Това обяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Обвинените служители на “Трейс“ са спестили пари на фирмата, като са вложили в ремонта на пътя край Своге натрошен варовик, вместо натрошен камък.

Прокуратурата поддържа и обвинението към шофьора, който е карал с 53,5 км в час вместо с 40. Бившите членове на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов и Светослав Глосов не са контролирали качеството на ремонта, не са назначили експертизи, въпреки сигналите за зачестили катастрофи, които са още от юни 2017 г. Не е потърсен и депозитът на “Трейс“:

"Усвояване на предоставената банкова гаранция в полза на АПИ от страна на строителя “Трейс“. Искам да кажа, че към този момент – юни месец 2017 г. – гаранцията е била валидна, между другото тя е била валидна до средата на месец август същата година, и е била в размер на около 2 млн. евро", каза Арнаудова.

В понеделник прокуратурата ще повдигне обвинение и на директор на Дирекция в Пътната агенция.

Първите сигнали за катастрофи в участъка са още от юни 2017 година и двамата е трябвало да свикат заседание на УС на АПИ, в което да набележат мерки за ремонта на пътя. Те са обвинени от прокуратурата и че не са блокирали депозита от 2 млрд. евро на фирма “Трейс“.

В позиция на “Трейс груп холд“ се посочва, че холдингът е изпълнил качествено и в срок своите ангажименти по рехабилитацията на пътя Мездра – Своге – Нови Искър. В потвърждение на това от “Трейс“ посочват, че  работата им е била приета без забележки от възложител, инженер и надзор, заплатена е от възложителя и всички гаранции по договора са освободени.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна