Таксиметрови фирми и компании от цялата страна предлагат да се обвърже първоначалната такса с минималната цена за таксиметров превоз на пътници в съответната община. Предложението е с цел подобряване на качеството на услугата и премахване на нерентабилността на късите курсове при превоз на пътници, обясниха от бранша.
„Когато първоначалната такса е обвързана с минималната за общината, имаме един ефект на предвидимост за съответното населено място. Така потребителят винаги ще знае какъв е размера на първоначалната такса, в което и да е от такситата, което ще наеме“, обясни адвокат Райна Петрова от Националния таксиметров синдикат.
„Диференциацията ще идва вече на база качеството на съответния превозвач и тя ще се отразява само върху тарифите. 77 стотинки е в София минималната. Има други населени места, в които е по-висока. Има и такива, в които е по-ниска, така че ако трябва да обобщим, София може би е един балансьор в тази минимална цена. Да дам пример за град София. Три пъти 77 стотинки, това е три пъти минималната цена за таксиметров превоз, ще формира първоначална цена от 2,31. Повишението, което ще е спрямо сегашния размер, ще е от 1,60 лв.“, каза адвокат Петрова.
От таксиметровия бранш вече са водили разговори с министърът на транспорта Росен Желязков с искането да бъде изменена Наредба №34, която е свързана с начина по който се формира първоначалната такса. Исканото увеличение вече е внесено в Министерство на транспорта, от където се очаква отговор в срок от седем дни.
Повишаването на първоначалната такса ще доведе до повишаване на доходите на шофьорите от бранша и би свело до минимум лошите практики, свързани с отказ да бъдат изпълнявани късите курсове, обясни още адвокат Райна Петрова.
Подробности и още какво обясниха от бранша, чуйте от репортажа на Надежда Николова.