Неговият филм „Върба“ открива "София филм фест".
„Дървото и символизмът, закодиран в него, присъстват в много култури, особено в славянския фолклор. Формата й, нейните клони не отиват към небето, те се връщат към земята, сякаш за да докоснат отново корените и да сътворят кръг. Те не се чупят, те просто се огъват и оцеляват“, посочи режисьорът, който бе гост на предаването "Хоризонт до обед".
Запитан за влиянието на политиката в изкуството Манчевски коментира, че тези процеси винаги са съществували, но сега вече са по-видими:
„Киното е доста скъпа играчка. Изключително въздействаща и влиятелна играчка. Поради тази причина то винаги е страдало от най-различни видове натиск. От една страна имате комерсиалния натиск, който е идеологически по някакъв начин. Всеки филм съдържа в себе си идеологическа позиция. Един екшън филм също е политически филм. От друга страна – натискът на хората, които финансират киното, има натиск и от филмовите фестивали. Но сега то се артикулира и обявява и става нещо, върху които дебатираме.“
„Политиката подсилва разрушителните импулси, омразата и расизма и виждаме политици, които извличат полза от това. Те не биха били избирани, ако не съществуваха расизъм или пък национализъм. От друга страна, ако национализмът не съществуваше, тези политици не биха излезли изобщо напред. Отнема толкова усилия да се правят конструктивни неща, да се изрази привличане и разбиране. Толкова е лесно да счупиш прозорец, но отнема много време да смениш стъклото, да направиш прозореца, да го купиш...“, отбеляза още Манчевски.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.