До дни министърът на образованието ще издаде заповед за задължителното носене на маски в училище - за учениците от 5-и до 12-и клас.
„За да защитим от една страна учители, от друга страна и учениците“, отбеляза министър Красимир Вълчев, като допълни:
„Ако от тези средно 30 000 деца, които се разболяват от грип, помогнем 3000 по-малко да заболеят, това само по себе си ще бъде успех…
По-голямата част от страните са взели решение за всички ученици, но има една препоръка на Световната здравна организация децата над 12 години да учат (да носят маски – бел. ред), тъй като пък негативното е съответно (при) осигуряването на кислород в мозъка на децата“.
Министерството няма да затваря всички училища в страната.
Решенията за учене от дистанция и в електронна среда ще продължат да се вземат на локално ниво - това стана ясно на правителственото заседание.
Към момента 40% от учениците са преминали към дистанционно обучение по решение на областни и общински щабове.
В момента 40 на сто от учениците не са в класните стаи - така е най-вече в големите градове с натиск върху здравните системи, като в над 1250 училища от малките населени места се учи присъствено.
Предвижда се учене с ротация на тези, които са в клас, с тези, които учат от домовете си.
За дистанционното обучение Борисов подчерта, че застояването на децата у дома носи негативи и защити локалния подход при вземането на решения за учене в електронна среда.
„Застояването на децата вкъщи носи своите рискове – обездвижване, губят мотивация за учене, десоциализират се, психически проблеми също. Ние отчитаме, когато вземаме решение.
И затова този подход според мен е правилен. Там, където няма зараза, децата да учат, на другите места много внимателно следете бройките, така че да щадим и учителите“.
Министър Красимир Вълчев допълни:
„Защото най- лесно е с голямата ножица да затворим всички, но това не е правилното решение - по-правилното е там, където е по-голям натискът, да има повече затваряне“.
Вълчев подчерта, че ученето в електронна среда е краткотрайно решение. За големите ученици е по-ефективно, но и те трябва от време навреме да се връщат в училище:
„Следейки, разбира се, стойности по градове, следващи седмици да се премине към варианти на редуване – един клас едната седмица, друг – другата, за да може най-големите да се връщат“.
Репортаж по темата можете да чуете в звуковия файл.