„Заглавието в сп. „Форбс“ - „F-35 са пълен провал“, подвежда да се цъкне на новината и да се прочете. Коментарът идва на базата на думи на командващия на американските ВВС, че F-35 e ферари, но човек не кара ферарито си всеки ден. Той казва, че ни трябва по-евтин, по-достъпен, не толкова високотехнологичен самолет, задачата на F-35 беше да замени F-16. Няколко дни по-късно той се опита да замаже ситуацията, казвайки, че F-35 все още е крайъгълен камък, по който трябва да се равняваме, когато виждаме какво може да прави или да не прави един самолет от ново поколение. Факт е, че програмата е скъпа, сложна, с много забавяния и очевидно няма да може да замести F-16 едно към едно“. Това поясни пред БНР Красимир Грозев, журналист от списание „Аеро“.
Той посочи, че Полша е купила 32 броя F-35.
„Повечето клиенти на F-35 в Европа са държави, които имат F-16 и ги сменят - Норвегия, Дания, Белгия, Нидерландия. Те експлоатират F-16 от много години, от края на 70-те - началото на 80-те години. Италия и Великобритания купуват варианта, който може да каца вертикално, защото имат самолетоносачи. Гърция има аспирации да купи F-35“, допълни журналистът в предаването „Нещо повече“.
Интервюто с Красимир Грозев можете да чуете в звуковия файл.