Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Александър Кръстев: В България социалните мрежи се използват като радиоточка

Александър Кръстев
Снимка: Ани Петрова

„От година насам със сигурност наблюдаваме процес на промяна. Хората наистина са узрели и може би в понеделник имаше доста разочаровани, дори сред тези, които са вярвали, че наистина ще се случи промяна, гласували са за водещата партия или за някоя от следващите. (…) Единственото, което не трябва да допускаме да се случва, е да влизаме в безкраен кръг от избори.“ Този коментар направи в предаването „Хоризонт до обед“ Александър Кръстев, създател на проекта „Аз чета“, член на Националния съвет на „Да, България“. Кръстев е специалист - обучител и консултант - по дигитален и предимно LinkedIn маркетинг, заради което е редовен гост в подкаста за дигитален маркетинг и технологии на БНР DGtech podcast.

„Аз си мислех, че тази ера на каращите се от телевизора хора е приключила, но май не сме сигурни, че е така“, посочи Кръстев. 

Той отбеляза, че през последните години виждаме как най-голямата и най-активната социална мрежа – Фейсбук, се ползва като телевизор, като радио, при това „като радиоточката от времето на социализма, където пускаш и слушаш.“

„Особено ако успееш да нацелиш правилните нюанси на алгоритъма, той започва да те показва на всички. И стояхме и чакахме в понеделник сутрин да стане 11:00 ч., за да видим какво ще каже човек, който тогава вече беше ясно, че е спечелил изборите, стояхме и чакахме и получихме запис, излъчен като live-стрийминг във "Фейсбук"".

Според Кръстев обществото трябва да е по-настоятелно и да изисква социалните мрежи, които са диалогичен инструмент, да бъдат използвани за диалог, вместо да слушаме кои хора какво са решили.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна