„Мястото е правилно. Начинът със сигурност не е. „Зона 30“ е концепция за повишаване на пътната безопасност и комфорта на всички участници в движението, с акцент на комфорта и безопасността на велосипедисти и пешеходци като най-уязвими участници. „Зона 30“ включва редица мерки, които да променят инфраструктурата, така че да гарантират спазването на правилата от всички“, заяви пред БНР Андрей Зографски от Сдружение „Спаси София”.
Според него да се сложат просто знаци за ограничението на скоростта е абсолютно недостатъчно и това дори поражда опасност от убиване на идеята, която работи навсякъде по света. Зографски е категоричен, че с частично, компромисно и калпаво изпълнение се унищожава добра идея, по която се работи отдавна.
„Ако ние сложим на един нормален път табела с ограничение 140 това няма да го направи магистрала“, коментира Зографски в предаването „Преди всички“.
За да се обезопасят пешеходните пресичания, „Зона 30“ предвижда цялостно повдигане на кръстовищата, поясни той и даде Белград като добър пример.
„И включва разчистване от паркирани коли чрез физически мерки. Всичките клонове на кръстовището, така че да има видимост между различните участници в движението. В София всички знаем, че кръстовищата са окупирани от коли, които са безобразно паркирани навсякъде и така се намалява полето на видимост между шофьорите и пешеходците.“
От „Спаси София“ смятат, че част от улиците с в толкова лошо състояние, че и в момента не можете да се движите с повече от 30 км/ч.
Поетапно и с ясна програма трябва да започне цялостен ремонт на улиците в центъра на София, въвеждайки мерките на „Зона 30“, изтъкна Андрей Зографски.
„Както винаги в управлението на г-жа Фандъкова се правят едни бутафории, просто да се отчете дейност.“
ПТП-тата се случват основно по големите булеварди. „Зона 30“ е по-скоро мярка за по-добра градска среда на пешеходците и велосипедистите, за по-добра достъпност, обобщи Зографски.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.