"Надявам се тази седмица това решение да мине. То има два критерия. Първият критерии е, че трябва да разплати максимално бързо половината пари. Не трябва да се спори по тази тема. Второ искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка. Не защото се съмнявам в АПИ или Министерството на регионалното развитие, а защото договорите са били направени неправилно и трябва да има засилен контрол", каза още Петков.
"Хората, които ни гледат, трябва да разберат разликата. Пътна поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, както основен ремонт. И ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо през основен ремонт, гаранциите са много по-ниски, а когато гаранциите са много по-ниски, качеството е много по-ниско. Няма строител, който да трябва да направи нещо повече, от което се изисква. Така че тази практика трябва изцяло да я променим".
Утре парламентарната комисия по регионална политика ще разгледа две проекторешения: едното е внесено от "Има такъв народ", а второто е на "Продължаваме промяната" и "Демократична България".
Заместник-министърът на регионалното развитие Явор Пенчев обясни:
"В предложения проект за решение на Народното събрание от страна на "Има такъв народ" липсва уреждане на плащанията към изпълнителите до тук. Народното събрание да даде възможност на Агенция "Пътна инфраструктура" да завърши всички започнати през изминалата година 287 ремонта по пътищата в страната и нищо повече. Плащанията да бъдат уредени в Министерски съвет. Другият проект за решение включва и разрешаване на проблема с плащанията към изпълнителите. Трябва да бъдат изплатени дължимите суми за реално извършените ремонти на изпълнителите. Единственото нещо, по което трябва да постигнем съгласие, е механизмът за контрол върху тези плащания".
Премиерът обяви, че бившият автомобилен състезател Димитър Илиев става част от екипа на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата".
"Ние на първо място трябва да разглеждаме човешкия фактор. Отговорните хора на пътищата, след това състоянието на пътищата, след това състоянието на автомобилите, дали са безопасни. Имаме страшно много проблеми за решаване. Това може да стане само с общи усилия. Ще дам всичко от себе, но една птичка пролет не прави. Тук трябва да срещнем подкрепата на цялото българско общество", заяви Илиев.