Децата играят, но пред екраните, и сякаш ставаме все по-отдалечени от тях. Къде сме ние родителите и какво се случва с нашите деца? Каква е ползата от навлизането на дигиталните игри в образованието?
“Играта е заинтригуващ метод за обучение за децата, защото те са въвлечени в нея. От най-ранно детство тя е нещо хубаво и приятно за тях. Чрез играта децата лесно възприемат много неща. Образователните дигитални игри имат за цел не просто да се придобият дигитални компетентности, но и да се повиши активността на учениците в учебния процес.
Децата са много по-активни чрез играта и придобиват умения за самостоятелно учене. Изграждат се умения за прилагане на теоретичните знания в реални ситуации. Те започват да вземат бързи и адекватни решения. Смятам, че този подход е много подходящ за тях, но зависи от натоварване на детето“, каза в “Нашият ден“ Катерина Николова, преподавател по “Компютърно моделиране “ в 7 СУ “Свети Седмочисленици“.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
От 2018 г. ФЖКМ отравя първи прием на програмата “Дигитални медии и видеоигри“. Каква потребност налага отварянето на тази програма?
“Това, на което наблягаме, е свързано с разказването в игрите – как се изграждат разказите и историите. Много дълго се съпротивлявахме срещу думата “видеоигри“, защото тя не показва колко бързо се е развил пазарът до последните мобилни приложения от началото, в което беше въведена думата. Една от основните ни цели, като магистърска програма, е да се свържем с бизнеса. Изпитваме голямо затруднения обаче, тъй като се видя, че само една криза като пандемията промени напълно този пазар.
В един подобен пазар има място за всякакъв вид образование, тъй като игрите са малко по-особен сегмент от IT технологиите. В игрите е важно как предаваш емоцията, не просто да заредиш другите с твоя разказ, но да накараш хората да избират – какви решения да взимат“, каза в “Нашият ден“ доц. Жана Попова.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
“Програмирането е логическа дисциплина, която развива комплекс от качества и умения у децата. Специално обучението за по-малки деца е насочено към логическото им, аналитично и критично мислене. Те изучават програмни концепции, но чрез специално създаден език за обучение на деца. Децата изучават логиката, която стои зад дадена програма. В началото обучението е под формата на игра. Нашите съвременни деца се раждат в дигиталната ера и трябва да сме готови за това, без да се страхуваме“, каза в “Нашият ден“ Поли Янкова от дигитален клуб за деца MinHub.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.