Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Слаб интерес в Силистра към приемната на екипа на омбудсмана

Снимка: Незабравка Кирова

Слаб интерес проявиха силистренци към приемната, организирана от екипа на омбудсмана Диана Ковачева. Малък е броят и на хората, които в рамките на миналата година са потърсили помощта на експертите му.

Въпреки това специалистите твърдят, че постепенно правната култура на българина се повишава.

Вече втора седмица тече обиколка в Североизточна България, разказа Катя Христова, началник на кабинета на омбудсмана, като целта е да бъде представена новата електронна система на институцията.

Статистиката на омбудсмана показва, че за 2021 година твърде малък е делът на хората от Силистренска област, които са обърнали към институцията, търсейки решение на своите проблеми, посочи още Христова.

От началото на тази година до момента жалбите на силистренци са 22. Днес приемната посетиха 7 човека, като част от тях са представители на институции и организации, които работят по конкретни казуси с омбудсмана.

Все по-често българите търсят правата си. Такива са впечатленията от първа ръка на Нина Бояджиева, началник отдел "Права на потребители на административни и обществени услуги".

Расте процентът на жалбите, които са достатъчно коректни и съдържат достатъчно данни, за да се определи каква да е проверката, каза още Катя Христова и допълни, че едва една трета са онези сигнали, които надвишават срока на давност от 2 години.

Добрата новина е, че за последните години три пъти по-малко са жалбите, подавани от българите към омбудсмана, които експертите определят, че са извън правомощията на защитника.

Репортаж на Незабравка Кирова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна