Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Премиера на “Бохеми“ в Миланската Скала

Ла Скала - Милано

Мартенският афиш на Ла Скала отбеляза завръщането на миланска сцена на операта “Бохеми” на Пучини. Завесата на театъра тържествено се вдигна, отбелязвайки три важни годишнини: 100 години от рождението на незабравимия италиански режисьор и сценограф Франко Дзефирели, 60 години от премиерата на операта в Ла Скала по негова режисура и 200 представления на творбата в миланския театър.

Шедьовърът на Пучини беше представен в класическия спектакъл на Дзефирели от 1963 г., в преработка на асистента на италианския режисьор от 1992 г. Марко Гандини. Станахме свидетели на един грандиозен спектакъл, в който всеки цвят, движение и детайл бяха специално избрани и заемаха своето точно определено място. Спектакълът ни очарова и с великолепното дирижиране и оперен дебют на миланска сцена на музикалната директорка на операта в Сан Франциско Еун Сун Ким. Високо ценена на сцените на Метрополитън опера в Ню Йорк и Операта в Чикаго, на въпроса “Маестро или Маестра”, тя откpoвено отговаря: “Наричайте ме Еун Сун, това е моето име”. За прекрасната и отговорна професия споделя: “Моята професия е до голяма степен да помагам на музикантите да работят най-добре по време на репетиции, защото звукът идва от оркестъра, не от мен. Ако движа ръцете си и никой не ме следва, няма звук. Първото нещо, на което ме научиха в тази професия, беше значението на скромността”.

Вълнуващата сценография се отдалечаваше от традицията единствено с вниманието към детайлите и непрестанното усещане за поетичност, която кара публиката да се чувства част от действието: от тъмния таван с едва мъждукаща светлина, до Парижкия булевард, Портата на Ада и падащия сняг.


Великолепна беше изявата на сопрана от Латвия Марина Ребека в ролята на Мими. Прекрасен тембър на гласа и чиста дикция бяха водещи в изпълнението й. Известна в Ла Скала в роли в оперите “Фалстаф”, “Травиата”, “Любовен еликсир”, Ирина Лунгу ни очарова в ролята на Мюзета. Силно сценично присъствие и несъмнен талант отличиха участието на руския сопран. Тя е и първата оперна изпълнителка в Ла Скала, която ще редува ролите на Мюзета и Мими. Фреди де Томазо ни покори със своя Рудолфо. Считан неслучайно за един от високо ценените тенори на световната музикална сцена, де Томазо се отличи с прекрасна вокална техника, мек глас и великолепен тембър на гласа. След силна изява в “Сицилиански вечерни”, Лука Микелети беше един прекрасен Марчело, чиято великолепна дикция и сценично присъствие не останаха незабелязани от присъстващите в залата. Алесио Ардуини не впечатли със своята интерпретация в ролята на Шонар, а Йонгмин Пару брилянтно изпълни тази на Колин - роля, в която в залата на Ла Скала звучат гласовете на назабравимите Борис Христов и Николай Гяуров!

Напълно заслужени  бяха овациите за костюмите в ярки цветове на Пиеро Този и поредната великолепна изява на хора на Ла Скала, с диригент маестро Алберто Малаци.

Спектакълът завърши с бурни аплодисменти, които бяха и потвърждение за откровението на Франко Дзефирели: “Бохеми” е най-успешният избор в цялата ми кариера. Убеден съм, че с маестро Караян през 1963 г. пренесохме публиката и ценителите на операта напред с 20 години, в бъдещето!”


По публикацията работи: Росица Кавалджиева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна