От Министерство на транспорта са получени уверения, че може да оперира на пристанището, подчерта Петков:
"Вместо да има концесионни такси, ще има приходи от оперирането на това пристанище, но изцяло под български контрол".
Това е стъпка, която ще върне контрола на държавата върху ключова инфраструктура, допълни Атанас Атанасов:
"Предприемаме действия за това да се ограничат възможностите Русия да използва българска инфраструктура, която да снабдява с финансови средства Русия. Това е основната цел на това, което предприемаме, защото имаме данни и това нещо публично е известно, че освен всичко друго след като българската държава няма контрол върху това пристанище, от там минава контрабанда, тоест една голяма част или определена част от нефта, който се внася, не се декларира пред българската държава, и приходите, които реализират концесионерите, отиват за подпомагане на Русия във войната".
В проекта е предвидено решението за прекратяване на концесията да влезе в едноседмичен срок.
Петков коментира, че очаква ГЕРБ-СДС също да подкрепят предложението им:
"Да! Вярваме, че и двете партии ще подкрепят това предложение и реално то ще стане факт, защото заедно сме си сложили приоритета "Шенген" и ние наистина показваме, че България има воля".
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов обаче определи обявяването на инициативата като „прибързано“, защото идеята е обща и включва повече елементи.
ДПС е участвало в обсъждането и ще подкрепи инициативата, съобщи депутатът Делян Пеевски:
"Разбрахме се. Всички заедно ще го внесем. Подписваме го в момента, за да се приключи безконтролния внос-износ от държавата. Това трябва да се спре. Не може една частна компания да притежава врата в държавната граница".
Според "Възраждане" и ИТН управляващите мерят сили "кой ще внесе по-голямо предложение".