Това мнение изрази пред БНР психологът Иван Игов.
Училищният психолог не е терапевт, не е и психологически консултант. Той трябва да има накъде да насочи случая. Ролята на училищния психолог е по-скоро превантивна, посочи Игов.
Няма нито една истинска магистратура по училищна психология, уточни той.
България е единствената страна в ЕС, в която психологията не е регламентирана като професия, подчерта Иван Игов в предаването "Преди всички".
"Иначе в училище има куп млади хора, психолози, много всеотдайни, но големият проблем и на учителите, и на психолозите е, че поколенията се променят. Дигиталните поколения са много различни. Те не възприемат света по абстрактно-логичен начин, както е построена учебната система. Те събират собствени стимули, които да комбинират по начин, характерен за всеки един от тях. Това правят нашите деца. Те събират информация и подреждат като собствен пъзел тази информация много по-различно от това, което се случва в училище."
"Трябва да променим цялата образователна система. Всичко, което сега децата възприемат по един скучен, абстрактен начин. Това означава тотална промяна в образователната система", смята Игов.
Според него днешните педагози са "изправени пред една барикада" и използват стари и неразбирани от децата средства и подходи.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.