За некоректно формулирани задачи на матурата по информатика, проведена в понеделник, сигнализираха зрелостници от Математическата гимназия в Стара Загора. Младежите не знаят как ще бъдат оценявани техните изпитни работи. Теодора Добрева и нейните съученици се затруднили с отговорите на няколко проблемни задачи.
"Три-четири задачи бяха подвеждащи. Все още не знаем какви са критериите за оценка и това ни притеснява. Най-вероятно може да не ги приемат, тъй като не бяха в ключа за отговорите", разказа абитуриентката, приета да учи Изкуствен интелект в Нидерландия.
В Регионалното управление на образованието в Стара Загора няма официално постъпила жалба по конкретния казус, но учениците се надяват на бързата и компетентна намеса от страна на Министерството на образованието и науката.
Потърсихме експертното мнение на Людмил Бонев, преподавател в IT гимназията в града и автор на учебници. Гимназистите в това училище не са полагали матура по информатика, защото първият випуск завършва догодина, но опитният учител открива допуснати грешки в две задачи от Държавния зрелостен изпит по информатика.
"Некоректно зададен въпрос, който предполага нееднозначен отговор. Това бяха 8-ма и 11-та задача. Там има проблем, възможни са два отоговора, и двата са определено верни. Това е предпоставка учениците да сбъркат", категоричен бе той. Всяка от спорните задачи носи по една точка. Той допуска, че от МОН ще забележат грешката и ще коригират крайната оценка.