Учителят на 21. век овластява учениците да са инициативни и активни, като им дава избор и се вслушва в обратна им връзка. Той знае как да използва технологиите, за да премахва различни бариери, които пречат на ученето.
Включва в преподаването си разнообразни материали, които правят ученето по-интересно и интерактивно. Създава у учениците желание за учене, като им помага да разберат, защо то е важно и полезно в живота.
Днес учителят (трябва да) полага допълнителни усилия, поставя се под прожекторите, поема рискове и се учи и развива през целия си живот. Избира и използва правилните инструменти в класната стая и създава възможности за учениците да се учат на технологии.
Това са изисквания на днешното време, убедени са авторите в платформата Преподаваме.бг. И предоставят възможността на всеки учител д0а попълни анкета и да провери доколко е в крак с времето.
От началото на учебната година досега близо 2 хиляди учители са се включили в изследването. Те са се самооценили, а изводите досега са, че:
"Знаейки кой от какви умения се нуждае, можем да предложим съответните ресурси, да го подкрепим", уточни пред БНР-Радио София Петко Иванов, част от екипа, подготвил анкетата.
По думите му, у нас често учителите забравят да поставят ученика в центъра на учебния процес, да му поверят ролята на изследовател.
Всеки попълнил въпросника, получава индивидуален доклад с резултатите, както и насоки и ресурси за професионално развитие.
Чуйте разговора на Данаил Конов.