Над 17 хиляди са консултациите по въпроси свързани със социалните, осигурителните и трудовите права на хората, дадени за първите 6 месеца на годината, през безплатния телефон 0800 88 001 на Министерството на труда и социалната политика.
В колцентъра най-често хората получават информация по въпроси за социалната защита, отчитат от ведомството.
2/3 от въпросите на хората са за социалните права. Близо 11 000 такива консултации са дадени за достъпа и плащания по Закона за семейните помощи и този за социалното подпомагане.
Следват питанията за отпускане на целевата помощ за отопление за предстоящия зимен сезон и кампанията за раздаване на пакети с храни за най-нуждаещите се по европейската програма.
По въпроси, свързани с трудовото законодателство, най-често се пита как се сключва трудов договор и как се прекратява по време на изпитателен срок. Телефонният номер за консултация е безплатен за гражданите.
Обслужва се от експертите всеки работен ден от 09:00 до 17:30 часа.
Обажданията в извънработно време се записват и прослушват, като се осъществява обратна връзка. В колцентъра могат да се подават сигнали и оплаквания, включително за предлаганите над 100 услуги от агенциите на министерството, а връзката е възможна и през Facebook профила на Центъра.