Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Такси и инфраструктура намалиха работата на фериботния терминал край Силистра

| Репортаж
2
Снимка: Незабравка Кирова

Няма увеличение на натовареността на работа на фериботния терминал за тежкотоварни автомобили край Силистра, след началото на ремонта на Дунав мост.

Дори е намаляла, сравнено с началото преди три години, въпреки организирания денонощен режим на работа и на двете платформи – българската и румънската.

Факторите за това са много – таксите, инфраструктурата и организацията на работа.

В същото време през почивните дни има увеличен поток на движение на леки автомобили на граничния пункт в града, като една от причините е транзитното преминаване на граждани от Румъния и Молдова на път за българското Черноморие, както и в посока Турция и Гърция.

Колко време отнема преминаването на един камион и какво е нужно, за да се облекчи работния механизъм?

До преди три години тежкотоварните автомобили преминаваха през жилищните квартали на Силистра към граничния пункт с Румъния и това притесняваше жителите на града.


Тогава трафикът бе пренасочен към фериботния терминал, построен през 2007 година. Порт, чиято дейност бе краткотрайна, защото концесионерите не се разбраха за цените и транспортната връзка бе прекъсната в продължение на десетина години.

Днес концесия няма. Комплексът се стопанисва от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", фериботните платформи имат български и румънски собственик, а частна охранителна фирма охранява всички там, включително и служителите на НАП, Митница и Гранична полиция.

И за да премине един камион разстоянието от около 500 м – преминава през няколко бариери. Тази специфика е една от причините, за намаляване на трафика според собственика на българският ферибот Владимир Рашков.

Камионите в началото са били повече.

Усложнение е и плащането на повече такси, защото няма концесионер.

И при все това има превозвачи, които нямат оплаквания от силистренския фериботен комплекс, дори и да чакат по два часа, за да преминат.

Към днешна дата и затварянето на път -7 – Силистра – Шумен във времето от 13:00 до 21:00 часа, заради високите температури също дава отражение за броя на преминаващите през фериботния комплекс край Силистра – „Айдемир-Кичу“.

Временната организация за движение е въведена, съобщи Стоян Савов, полицейски инспектор към сектор „Пътна полиция“.

И тук е момента да припомним, че фериботния терминал „Айдемир-Кичу“ край Силистра е основно за тежкотоварни автомобили, но няма забрана за пешеходци, велосипедисти и леки автомобили, които искат да минат от другия бряг на Дунав и да посетят северната ни съседка Румъния. Така може да се облекчи и режима на градския граничен пункт, особено през уикенда.

Целия репортаж чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Александра Никова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени