Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Преподавах под формата на презентации и мисловни формули. Не съм искала да зубрят"

Милена Минчева: Не е толкова трудно да се преподава на тийнейджъри!

"Децата са много адаптивни"

| Интервю
Снимка: БГНЕС

"Не е чак толкова трудно да се преподава на тийнейджъри. Зависи от опита на учителя. Работата е много интересна. Поддържа те млад, дава ти различна перспектива". Това обясни пред БНР Милена Минчева,  28-годишен учител по български език и литература. Тя е работила три години като журналист, а след това решава, че трябва да стане преподавател. В момента е част от програмата "Училища за пример" на фондация "Заедно в час" и работи в Димитровград. 

"Ние, като учители се явяваме в роля, в която може да даваме пример и насоки. Оказвайки подкрепа и разбиране, си осигуряваме едни страхотни приятелства. Търсенето на златната среда за всеки учител е много важно. В часовете на класа успявах да създам по-приятелска атмосфера. Поставянето на граници е ключово". 

Мобилните телефони винаги са били забранени за използване в час, коментира Минчева в предаването "Преди всички".

"В училището, в което работех, децата си оставяха телефоните в кутии. Трябва да мине период в отстояване на правилата. Децата са много адаптивни". 

До миналата година тя е преподавала на деца със специални образователни потребност и на такива, чийто майчин език не е български. Минчева посочи трудностите при работа в мултикултурна среда.

"Трябваше да измислям нови и нови начини да ги заинтригувам. При учениците в предюношеска и юношеска възраст, когато нещата станат трудни, те просто се отказват. Литературата ни беше по-трудна. Започнахме да правим драматизации на по-голяма част от произведенията. В часовете по български преподавах правилата под формата на презентации и мисловни формули. Не съм искала да зубрят и научават наизуст". 

Класната ми стая е отворена, заяви още тя. 

"Канила съм родители, канила съм и други учители. Виждат как работя и изграждат доверие към мен. Нямам против родителите да бъдат свръх ангажирани.

Когато сме поставили ясни критерии, по които оценяваме, и сме подготвили децата за контролните, тогава няма поле за спор". 

Цялото интервю може да чуете в звуковия файл. 


По публикацията работи: Мария Сивкова - Илиева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени