Да се помисли за вдигане на цената на платеното паркиране в София в зависимост от натоварването, препоръча убранистът инж. Калоян Карамитов в интервю пред БНР.
"Левче или два на час да се увеличат и да се помисли за динамична промяна на цената спрямо натоварването. Не са правени изследвания за цена, но проучване за други градове показва, че цената се увеличава в моменти с голямо натоварване на автомобилния трафик и ако той е по-малък, се намалява цената", коментира той в предаването "12+3".
Според него неконтролируемо е положението в софийските квартали с паркирането. И вдигането на цената може да бъде стимул, стига добре да се обясни на хората, че ще има по-малко автомобили по тяхната улици и по-малко замърсяване.
Инж. Карамитов предложи и платено паркиране - около 50 лева на година, в кварталите, в зелена зона е 100 лева. С това ще се редуцира броят им, като прогресивно да се увеличава цената за всеки следващ семеен автомобил.
"Когато не е безплатно ползването на градското пространство, тогава всеки ще се съобрази дали има нужда от 7 автомобила на семейство", посочи той.
И коментира, че във Виена намалява броят на автомобилите, защото при прилагането на мерки има алтернативни възможности - хората да се придвижват бързо и лесно с градския транспорт и по велоалеи.
"В София и инфраструктурни проблеми допринасят за повишаване на броя на автомобилите. Необходима е целенасочена политика. Има ключови булеварди като "Т. Каблешков", по него сега се работи, а той е приоритет от 30 години и какво остава за другите. Липсата на свързаност между отделните квартали пречи на пускането и нови линии на градския транспорт и затова хората се движат с автомобили", коментира инж. Карамитов.
Според него е необходима нова транспортна схема в София, защото има нови квартали и бизнес сгради.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.