Хората на пътя имат усещането, че няма държава. Имитираме контрол, имитираме строеж на безопасна инфраструктура. Имитираме законодателство и обучение. Пет години говорим за промени в закона, за промени в санкциите. За да кажем нещо добро по отношение на безопасността на движение, е необходимо да се извършат много промени, но тези, от които те зависят, сякаш нямат и помисъл.
Имаме дефицити както в образованието по пътната безопасност, така и в обучението и изпитите на водачите на автомобили.
Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред Радио София.
Въпросът относно евентуалните ограничения на младите шофьори – какви коли да карат като мощност, е дискусионен, защото можеш да станеш убиец на пътя и с трабант, отбеляза още Милчев.
„По-важният въпрос е: Защо и докога ще загиваме толкова нелепо по пътищата?
Журналистите трябва да питат не експерти като мен, а тези – от институциите, от които зависи промяната. Главната отговорност се носи от Държавната агенция за пътна безопасност, създадена преди една година. Този орган доказа, че когато добър инструмент попадне в неподходящи хора, посоката е обратна на желаната. Затова министър-председателят трябва да направи такива промени, че тази агенция да заработи за българското общество“, подчерта бившият шеф на КАТ и настоящ член на УС на Института за пътна безопасност.
„Доставчикът на транспортната система създава правилата и условията на пътя и трябва да предприеме нещо, ако тези правила не се спазват. В момента за тези правила отговарят 11 институции! В момента ние не вярваме дори, че дрогираният водач, който на Великден уби Милен Цветков, ще получи правосъдието, което заслужава.“
В звуковия файл чуйте целия разговор на Константин Лавсов с Богдан Милчев.
София възстановява своя 43% дял в националната икономика, сочат последните данни за брутния вътрешен продукт на областно ниво. От тях става ясно, че е налице нормализиране след различните аномалии в енергетиката, селското стопанство и туризма през предходните години. Регионалните неравенства обаче остават големи. Най-голямата регионална икономика..
Националната галерия отново отваря вратите на лабораторията по консервация и реставрация за ценителите на изкуството. Те ще имат възможността да надникнат "зад кулисите" на музея, да видят как се подготвят за експониране произведения на изкуството. Реставратор ще ги запознае с принципите и етиката на съвременната реставрация, както и с..
Успешно приключи проектът "Градска памет: Традиция и Графити", реализиран по Програма "Активни читалища" на Столичната община. Това е поредната инициатива, в която си партнират 2 софийски читалища – НЧ "Иван Вазов – 2014", което е в кв. кв. "Левски В" и НЧ "Васил Левски 1928", което е в "Сухата река". "Това - на фасадата на..
Документалният филм „Скрити белези” на режисьора Георги Тошев и оператора Борис Пинтев е сред селектираните филми за участие във фестивала Master of Art. Лентата разказва за най-успешното българско участие на Биеналето на изкуствата във Венеция. Комисарят на българското участие д-р Надежда Джакова е своеобразен гид на режисьора Георги Тошев..
Платформата за четящи и знаещи деца "Книговище" започна междуучилищното състезание по медийна грамотност "Всезнайко" на тема "Четеш ли между редовете". Това е второто издание на междуучилищната надпревара след успешното състезание на тема "Европейски съюз" през 2024-та в София. За да може повече деца да се включат, състезанието тази..
Състоянието на асансьорите в София провокира столичани да изпращат десетки сигнали месечно до контролния орган. Това каза в ефира на Радио София Григор Къшов - главен директор на Главна дирекция „Инспекция за държавен технически надзор“ към Държавната агенция по метрологичен и технически надзор. “Асансьорите са опасни, затова са наречени съоръжения..
Най новата книга "Васил Левски: най-добрият ни българин" на проф. Пламен Павлов събира 15 истории за българския Апостол на свободата, за неговите съмишленици, за идеите му и наследството, което оставя. Известният историк, публицист и преподавател вече има 2 книги, посветени на Левски. В тази са отразени редица важни и спорни..