Хората на пътя имат усещането, че няма държава. Имитираме контрол, имитираме строеж на безопасна инфраструктура. Имитираме законодателство и обучение. Пет години говорим за промени в закона, за промени в санкциите. За да кажем нещо добро по отношение на безопасността на движение, е необходимо да се извършат много промени, но тези, от които те зависят, сякаш нямат и помисъл.
Имаме дефицити както в образованието по пътната безопасност, така и в обучението и изпитите на водачите на автомобили.
Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред Радио София.
Въпросът относно евентуалните ограничения на младите шофьори – какви коли да карат като мощност, е дискусионен, защото можеш да станеш убиец на пътя и с трабант, отбеляза още Милчев.
„По-важният въпрос е: Защо и докога ще загиваме толкова нелепо по пътищата?
Журналистите трябва да питат не експерти като мен, а тези – от институциите, от които зависи промяната. Главната отговорност се носи от Държавната агенция за пътна безопасност, създадена преди една година. Този орган доказа, че когато добър инструмент попадне в неподходящи хора, посоката е обратна на желаната. Затова министър-председателят трябва да направи такива промени, че тази агенция да заработи за българското общество“, подчерта бившият шеф на КАТ и настоящ член на УС на Института за пътна безопасност.
„Доставчикът на транспортната система създава правилата и условията на пътя и трябва да предприеме нещо, ако тези правила не се спазват. В момента за тези правила отговарят 11 институции! В момента ние не вярваме дори, че дрогираният водач, който на Великден уби Милен Цветков, ще получи правосъдието, което заслужава.“
В звуковия файл чуйте целия разговор на Константин Лавсов с Богдан Милчев.
Днес преди обяд в по-голямата част от страната ще е предимно слънчево, но от северозапад ще започне да се развива купеста и купесто-дъждовна облачност, по-мощна след обяд и през нощта срещу четвъртък. На много места, главно в северозападната половина от страната, ще има краткотрайни интензивни валежи с локални значителни количества и гръмотевични..
Глобалният IT срив от 19 юли в международната компания за киберсигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike) и в софтуерния гигант "Майкрософт" (Microsoft) причиниха сериозни затруднения в работата на авиокомпании, медии, банки, телекомуникационни и транспортни компании в цял свят. Той доведе и до невъзможност личните лекари да работят, а аптеките..
Климатичните промени са сериозно предизвикателство както за целия свят, но и конкретно за местните власти . Сухите лета и наводненията са доказателство, че тези промени се отразяват пряко върху живота на всеки човек. "Трябва да се научим да се съобразяваме и да се адаптираме към природните явления, върху които не можем да повлияем. На..
В Съединените щати процесът по зациментиране на номинацията на Камала Харис за президент на демократите върви бързо. Малко повече от 24 часа след като президентът Джо Байдън се оттегли от надпреварата за преизбирането му, зад нея застанаха повече от половината делегати на конгреса на демократите и поеха ангажимент да я подкрепят. Около нея..
“Голямата маса“ е инициатива на Столичната община – район “Оборище“, която ще се проведе тази събота, 27 юли. Поканата е към гражданите и жителите на района – да седнат на голямата маса, за да опознаят съседите си и да споделят храна с тях. За тази цел р айон "Оборище“ затваря част от улица “Екзарх Йосиф” за автомобили на..
Общински съветници в София настояват да бъдат предприети спешни мерки за подобряване на условията във ветеринарната клиника "Връбница" към общинското предприятие "Екоравновесие" и да бъде отменена заповедта, с която се забранява достъпа на доброволците до клиниката. Темата беше обсъдена на среща на общинари с неправителствени организации. По..
От юли 2024 г. БДЖ пуска влакове по линията Пловдив-Русе, с възможност и за столичани да пътуват до крайдунавския град. За дълго чаканата директна жп връзка в предаването “Радиокафе“ разговаряме с Кристиан Ваклинов от Сдружение "За Родопската теснолинейка" . "Аз съм много радостен, като експерт от БДЖ, че успяхме заедно като екип да..