Подобна катастрофа имаше през 2011-та година на АМ „Тракия“. Тогава автобус по линията „София – Бургас“ също самокатастрофира, преобърна се и се запали. В него пътуваха 26-ма души. Шестима не оцеляха.
В спасител за останалите се превърна един обикновен човек, който в същия момент шофирал по аутобана след автобуса.
Когато катастрофата се случва, 26-годишният тогава Стефан Стойчев спира колата, взема пожарогасител и се качва в автобуса. На помощ на Стефан се притичат и други пътуващи. Така са спасени животи.
Но катастрофата на АМ „Струма“ е различна, казва Стефан, защото обстоятелствата са други. „Малшанс е, че в момента на катастрофата на АМ „Струма“ не е имало други пътуващи“, казва Стефан Стойчев. И обяснява, че първите минути са били от значение, след третата - четвъртата минута вече е можело да се разчита само на специализирана техника. „А това е магистрала, случва се в средата на магистралата – трябва време, за да дойдат пожарните“, казва Стефан. „Пламъците се разрастват много бързо – това са пердета, седалки, всичко е найлон, гориво… Ако в първите минути имаше хора, тогава изходът можеше да не е толкова ужасен, можеше да се спасят повече хора“, е мнението на Стефан.
Разликата между тази катастрофа и случилото се през 2011-та година, когато той се превърна в „Спасителя от магистрала „Тракия““, е в обстоятелствата – когато катастрофата с автобуса на магистрала „Тракия“ се случва, Стефан шофира непосредствено след преобърналата се машина. Действа светкавично- взема пожарогасител, влиза в рейса и успява да извади пътуващите.
„Просто решаваща е реакцията в първите минути, а на АМ „Струма“ не е имало никой“, обяснява Стефан.
Допълва, че от огромно значение в подобни моменти е и запазването на самообладание – защото подобни автобуси имат аварийни изходи, има чукчета, с които би могло да се разбие стъклото и да се спасят хората.
10 години след пътния инцидент на АМ „Тракия“, Стефан Стойчев не помни колко души е спасил, но помни имената на спасените. И до ден днешен се чува с тях, интересува се как са , как живеят.
„Животът им обаче се преобърна с краката нагоре след катастрофата“, казва Стефан и допълва, че си е мислел същото и за оцелелите на АМ „Струма“.
„Те са живи телом, но духом ?“ Много сили и време ще им трябва, за да го преодолеят и вероятно след случилото се повече няма да бъдат същите“, казва Стефан Стойчев.
10 години след катастрофата на Тракия, „Спасителят от Автомагистрала Тракия“ вече не сънува кошмари. Но инциденти като вчерашния го връщат в спомените и ги преживява отново.
Стефан Стойчев няма обяснение, защо в България се повтарят трагедии. Но счита, че войната по пътищата може да се избегне или поне да бъдат намалени жертвите. Стига да имаме култура на шофиране и да се спазват правилата. Защото всяко неспазване може да отнеме човешки животи.
Сегрегацията и дискриминацията са основните пречки, които ромската общност среща в опитите си за приобщаване в обществото. Това каза за Радио Стара Загора Ганчо Илиев, председател на УС на Сдружение „Свят без граници“. Той гостува в предаването..
Обсъжданите промени в държавния бюджет, предложени от Министерския съвет на 51-то Народно събрание, поставят бизнеса в България в неконкурентно положение. Това посочват от Института на дипломираните експерт-счетоводители в България (ИДЕС) в официална..
Наблюдава се снижаване на възрастта на първи опит и увеличаване употребата на електронни устройства за пушене като т.нар. вейпове, включително с канабиноиди сред младежите. Това коментира за Радио Стара Загора Даниела Илиева, председател на..
С помощта на нещо като масово гласуване, а не чрез авторитет или редакция ще се определя кое е истина и кое не в постовете във фейсбук, след като стана ясно, че компанията майка на фейсбук – Мета прекратява програмата си за проверка на фактите от..
Новината за прекратяване на преговорите за съставяне на правителство между ГЕРБ-СДС и „Демократична България“ не е изненадваща, но не бива да бъде драматизирана. Очевидно политиците продължават с процеса на осъзнаване, че е необходима сериозна..
През тази година УНИЦЕФ България ще работи за изграждане на система за наблюдение и оценка на качеството в образованието и грижата в ранна детска възраст в страната. Това е проект възложен от Европейската комисия и цели да подкрепи Министерството..
Настъпващата индустриална криза в Западна Европа, несигурността и военните конфликти, цената на електроенергията и работната ръка, са основните предизвикателства през 2024 година за Прогрес АД – Стара Загора . Компанията е специализирана в..
Неслучилата се ротация в управлението и опорочените избори са сред събитията белязали изминаващата политическа година в страната, коментира в ефира на Радио Стара Загора политологът и журналист Ивайло Илиев. По думите му се увеличава и..
Бави се процесът на водене на преговори, за да се запази статуквото в съдебната власт, конкретно в прокуратурата, както и в българския политически живот. Това е което виждам в действията на ПП ГЕРБ, коментира в ефира на радио Стара Загора..
Владимир Русев е планинар и хижар от дълги години. След като бе такъв в хижите "Мазалат", "Триглав", "Българка" от година е на хижа "Бузлуджа" (малка). Преди Коледните празници и Нова година той говори за Радио Стара Загора относно някой правила в..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net