Невинаги намалената стока е най-изгодна за клиентите. Това предупреди в навечерието на Великденските празници Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръча потребителите да сравняват цените на продуктите в различни търговски обекти и да не пазаруват емоционално.
"Ако един търговец е намалил цената на дадена стока, тя пак може като крайна цена да бъде по-висока от тази, която предлага друг търговец", поясни тя.
С наближаването на Великденските празници започват да се появяват характерни за тези дни изделия – козунаци, предварително боядисани яйца, тематични шоколадови фигурки. Макар да се предлагат за първи път тази година, етикетите им вече са цветни, с отстъпки средно от 15-20%.
Съвсем резонно можем да се запитаме дали тези намаления са реални или фиктивни, предупреждават от онлайн платформата.
„Ключовата дума при пазаруването за празниците е „промоции“. Въпросът обаче е дали стоката изобщо някога е била продавана известен период от време на редовна цена или е пусната за първи път и търговецът е решил да постави една стара цена, която никога не е била прилагана в неговия обект, да посочи привлекателен процент намаление и новата цена, която може да се окаже, че не е чак толкова изгодна при съпоставка с налични предложения на други места“, коментира основателят на проекта Габриела Руменова.
Експертът отбеляза, че в световен мащаб промоциите са един от инструментите на специалистите по интегрирани маркетингови комуникации за въвеждане и утвърждаване на нова марка, продукт, услуга. „Идеята е хората за бъдат запознати, привлечени и подтикнати да закупят продукта с предимство пред останалите. За целта се включва и този метод – „промоции“, обясни тя, като подчерта, че в България терминът се прилага в по-широк смисъл. „В резултат на дългогодишни търговски практики, за потребителите у нас той означава намаление, а в потребителското законодателство отговаря на описанието на „способите за продажба“. Именно затова ние считаме, че и при тези акции за отстъпки трябва да се спазват всички законови изисквания, които важат при кампаниите за намаления. Когато на този принцип се предлагат стоки и те са хранителни и бързо развалящи се, преди това трябва да са продавани на редовна цена поне 7 дни“, посочи Руменова.
Дали са истински намаленията трябва да може да установи Комисията за защита на потребителите, като изиска документи - кога стоката е пусната за продажба, на какви цени и как са се движели тези цени във времето. Потребителите обаче също е полезно да правят своите проучвания, защото дори намалението да е реално, няма гаранция, че това е най-ниската цена на пазара в момента за тази стока, подчерта тя. И добави, че дори след намалението, крайната цена може да е по-висока от тази, която ни предлага друг търговец в друг обект за същото нещо.
„Подобни стоки са с известна „добавена стойност“ от емоционална гледна точка, защото са предназначени да донесат радост, особено на по-малките. Въпреки това, да не се поддаваме на този маркетингов трик и да разгледаме дали тези същите или алтернативни на тях изделия не се предлагат на други места при по-изгодни условия. Също така – при избора ни да не бъде единствен критерий обявеното съобщение за намаление“, препоръча още Руменова.
Картини създадени през последните две години представи в галерия „Май" в Сливен художникът и преподавател Петър Кайраков. В изложените творби той отново поставя на фокус темата за митологията, християнството, любовта, очакването, доброто и злото...
Регионална здравна инспекция – Стара Загора беше партньор на Детска градина № 7 „Светулка“ в реализирането на 12 инициативи, посветени на здравословното хранене. В тях активно участваха 363 деца от 12 групи заедно със своите родители. Водещ на срещите..
На проведеното Общо събрание на Тракийски университет – Стара Загора, на което присъстваха 450 делегати, ректорът проф. Добри Ярков представи впечатляващи резултати от дейността на университета. Събранието започна с представяне на дневния ред от..
Няма затворени пътища на територията на област Стара Загора. Слаб снеговалеж има на старопланинските проходи „Шипка“ и „Република", както и в град Шипка. Пътищата там са заснежени и обработени. Участъците от магистралите „Тракия“ и „Марица“ в..
Посланието „Бъдеще без алкохол" е императивно важно за самите тях, приеха ученици в гимназиална възраст от Стара Загора, на които предстои да станат водачи на моторни превозни средства. Активната дискусия с единадесетокласниците от ПГМТТ „Н. Й. Вапцаров"..
Любимите песни на Васил Левски „Достойно есть“ и „Все за тебе мисля мамо“ огласиха централната част на град Ямбол на 19 февруари. С възпоменателна церемония, паметно шествие и общоградско поклонение ямболлии отбелязаха 152 години безсмъртие на Апостола..
Четвъртото издание на Националния конкурс за късометражно игрално кино „Ученически кинофест – 2025“ предоставя възможност на млади таланти от цялата страна да презентират своите филмови проекти. Темата на тазгодишното издание е „Граници“, като участниците..
Областната дирекция на МВР ще създаде организация да се подобри дейността по присъствие на районните инспектори в малките населени места на община Стара Загора. Този ангажимент пое днес Младен Кънчев от ОД на МВР в Стара Загора. Старши инспекторът участва..
Възстановено е движението за всички автомобили по 35-километровия участък от АМ „Тракия“ между Карнобат и Бургас, информират от Агенция "Пътна инфраструктура". Трасето е почистено, опесъчено и проходимо при зимни условия. Екипите на пътноподдържащата..
Близо 500 марули и 30 килограма зелен лук , екологично и собствено производство от общинската зеленчукова градина край село Долно Изворово, вече са откъснати и транспортирани до общинската "Кухня майка" в Казанлък, съобщи Теменужка Люцканова от..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net