Невинаги намалената стока е най-изгодна за клиентите. Това предупреди в навечерието на Великденските празници Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръча потребителите да сравняват цените на продуктите в различни търговски обекти и да не пазаруват емоционално.
"Ако един търговец е намалил цената на дадена стока, тя пак може като крайна цена да бъде по-висока от тази, която предлага друг търговец", поясни тя.
С наближаването на Великденските празници започват да се появяват характерни за тези дни изделия – козунаци, предварително боядисани яйца, тематични шоколадови фигурки. Макар да се предлагат за първи път тази година, етикетите им вече са цветни, с отстъпки средно от 15-20%.
Съвсем резонно можем да се запитаме дали тези намаления са реални или фиктивни, предупреждават от онлайн платформата.
„Ключовата дума при пазаруването за празниците е „промоции“. Въпросът обаче е дали стоката изобщо някога е била продавана известен период от време на редовна цена или е пусната за първи път и търговецът е решил да постави една стара цена, която никога не е била прилагана в неговия обект, да посочи привлекателен процент намаление и новата цена, която може да се окаже, че не е чак толкова изгодна при съпоставка с налични предложения на други места“, коментира основателят на проекта Габриела Руменова.
Експертът отбеляза, че в световен мащаб промоциите са един от инструментите на специалистите по интегрирани маркетингови комуникации за въвеждане и утвърждаване на нова марка, продукт, услуга. „Идеята е хората за бъдат запознати, привлечени и подтикнати да закупят продукта с предимство пред останалите. За целта се включва и този метод – „промоции“, обясни тя, като подчерта, че в България терминът се прилага в по-широк смисъл. „В резултат на дългогодишни търговски практики, за потребителите у нас той означава намаление, а в потребителското законодателство отговаря на описанието на „способите за продажба“. Именно затова ние считаме, че и при тези акции за отстъпки трябва да се спазват всички законови изисквания, които важат при кампаниите за намаления. Когато на този принцип се предлагат стоки и те са хранителни и бързо развалящи се, преди това трябва да са продавани на редовна цена поне 7 дни“, посочи Руменова.
Дали са истински намаленията трябва да може да установи Комисията за защита на потребителите, като изиска документи - кога стоката е пусната за продажба, на какви цени и как са се движели тези цени във времето. Потребителите обаче също е полезно да правят своите проучвания, защото дори намалението да е реално, няма гаранция, че това е най-ниската цена на пазара в момента за тази стока, подчерта тя. И добави, че дори след намалението, крайната цена може да е по-висока от тази, която ни предлага друг търговец в друг обект за същото нещо.
„Подобни стоки са с известна „добавена стойност“ от емоционална гледна точка, защото са предназначени да донесат радост, особено на по-малките. Въпреки това, да не се поддаваме на този маркетингов трик и да разгледаме дали тези същите или алтернативни на тях изделия не се предлагат на други места при по-изгодни условия. Също така – при избора ни да не бъде единствен критерий обявеното съобщение за намаление“, препоръча още Руменова.
Обществено обсъждане за изваждането на 12 декара от имот в Природен парк „Сини камъни" се състоя днес в Областна управа Сливен. В него се намира бившият Алпийски дом, сега частна сграда. Обсъждането бе организирано от Министерството на околната среда и..
Върховният касационен съд остави в сила решение на Апелативен съд – Пловдив, с което е потвърдена присъда на Окръжен съд – Стара Загора за тежка катастрофа с един загинал и двама пострадали, информираха от пресцентъра на Апелативния съд...
В края на януари ще се публикува график и информация за предстоящото през месец февруари класиране Поради предстоящо обновяване на електронната система за кандидатстване и прием в общинските детски ясли системата ще бъде ЗАТВОРЕНА за регистрация на..
Старозагорецът Живодар Терзиев е сред двамата задържани по обвинението на Окръжна прокуратура – Пловдив за данъчни престъпления при сделки с горива, която е нанесла щети за милиони на държавния бюджет. Обвинението е обявило, че ще поиска бившият..
Над 13 400 нарушения на трудовото законодателство са регистрирали през годината при близо 3500 проверки от Инспекцията по труда в Стара Загора. 236 са съставените актове, взети са и принудителни мерки за отстраняване на нарушенията. 88 са..
С бляскава церемония беше отбелязан половинвековния юбилей на висшето образование в Стара Загора. Инициатори и домакини бяха Тракийски университет и Община Стара Загора, а събитието се проведе под патронажа на Президента на Република България –..
Увеличаване на таксата за битови отпадъци в община Стара Загора предлагат от администрацията. От план-сметката за дейностите по чистотата за следващата година става ясно, че има недостиг от близо 5,3 млн. лв., които могат да бъдат компенсирани с..
Условна присъда от три месеца затвор с изпитателен срок три години получи шофьор на камион, който причини щети на надлез над първокласния път Стара Загора-Казанлък при село Ягода. Делото продължи четири година, а пътното съоръжение все още не е..
С благотворителен базар на 14 и 15 декември в Литературно-художествен музей „Чудомир“ в Казанлък започва дарителска кампания за закупуване на стълбищен робот за нуждите на Центъра за специална образователна подкрепа в Мъглиж . Машината, която..
Учениците от 9“а“ клас на Езиковата гимназия „Ромен Ролан“ ще направят дарение за проекта „Звезден ум“, за обзавеждането на кабинети за наука в Планетариума към Астрономическата обсерватория в Стара Загора. Тяхната инициатива е в помощ на..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net