Активността в сферата на услугите на Китай се сви през ноември за трети пореден месец, тъй като вълната от нови локдауни и рекордният ежедневен брой на случаите на Covid-19 през миналия месец засегнаха негативно търсенето и бизнес оптимизма във втората по големина икономика в света, показват резултати от частно проучване на агенциите Caixin и S&P Globul.
Индексът PMI, измерващ активността в сектора на услугите, спадна през ноември до 46,7 пункта от 48,4 пункта през октомври, задълбочавайки низходящата движение под важното ниво от 50,0 пункта за трети пореден месец и достигайки най-ниско ниво от месец май насам.
"Както предлагането, така и търсенето отслабнаха с по-бързи темпове в сектора на услугите поради скока на инфекциите с Covid-19 и последващото затягане на ограничителните противоепидемични мерки", посочиха от Caixin Insight Group. "Пазарът остана предпазливо оптимистичен. Индикаторът на очакванията за бъдеща активност удари 8-месечно дъно и беше значително под дългосрочната средна стойност. Притесненията на предприемачите произтичаха от посоката, в която се насочи пандемията, и нейното въздействие върху пазар"
Съставният (общият) PMI индекс, включващ както активността в промишлената, така и в сферата на услугите пък се понижи до 47,0 през ноември от 48,5 през октомври, като също достигна най-ниско ниво от май насам и остана под важното ниво от 50 пункта за трети пореден месец.