Британската петролна компания "Шел" (Shell) спря всички доставки през Червено море за неопределено време, след като ударите на САЩ и Обединеното кралство срещу бунтовниците хути в Йемен предизвикаха опасения от по-нататъшна ескалация, съобщи във вторник "Уолстрийт джърнъл", цитирайки източници, запознати с решението на енергийния гигант.
Атаките на хутите срещу кораби в Червено море нарушиха световната търговия.
Миналата седмица "Шел" предприе стъпката да спре всички преминавания през Червено море поради опасения, че една успешна атака може да предизвика масивен разлив в региона, както и да създаде рискове за безопасността на екипажите на корабите, посочват още източниците на финансово издание.
От Shell отказаха коментар на публикуваната информация.
Миналия месец нейният конкурент BP ("Бритиш петролиъм") заяви, че временно е спрял всички транзити през Червено море.
Междувременно Skynews съобщи за нова ракетна атака на хутите срещу кораб в региона.
Корабът за насипни товари - MT Zografia, който е собственост на гръцка компания и плаващ под флага на Малта, беше ударен от ракета, докато пътуваше на север в Червено море към Суецкия канал, приблизително на 76 морски мили северозападно от Салиф, пристанищен град в Йемен, съобщи във вторник Sky News, цитирайки британската компания за морска сигурност Ambrey.
По-рано днес Морските търговски операции на Обединеното кралство (UKMTO) издадоха предупреждение за атака близо до бреговете на Йемен, приблизително на 100 морски мили западно от пристанище Салиф.
UKMTO предупреди корабите да преминават с повишено внимание и да докладват за всяка подозрителна дейност. Хутите поеха отговорност за подобен удар вчера, насочен към кораб за насипни товари, собственост на Съединените щати.
Четири завода в Испания, собственост на френския производител на гуми "Мишлен" (Michelin), пък планират отново да спрат производството през уикенда на 20-21 януари поради забавяне на доставката на суровини, причинени от кризата в Червено море, съобщи испанският филиал на компанията във вторник, предаде Ройтерс.
Michelin вече преустанови работните смени в своите испански заводи през уикенда на 13-14 януари поради по-дълги срокове за доставка на суровини, необходими за производството на каучук и които се доставят по море от Азия, каза компанията пред агенцията.
Редица корабни транспортни компании вече избраха да отклонят своите кораби, които преди използваха краткия маршрут през Червено море и Суцекия канал, като те вече заобикалят през Южна Африка, увеличавайки времето за доставки до Европа с около 10 дни.
Ходът на Michelin в Испания е подобен на мерките, предприети от други производители като автомобилните производители Tesla и притежавания от Geely автомобилен производител Volvo Car, които миналата седмица обявиха, че спират част от производството в Европа поради недостиг на компоненти.
От "Сименс" (Siemens) пък наблюдават ситуацията в Червено море по отношение на веригите на доставки на компанията, но засега не виждат "голямо въздействие", каза членът на изпълнителния борд Матиас Ребелиус пред Ройтерс.
Германската инженерна група използва поуките от предишни кризи, както и собствената си технология, за да намали проблемите, посочи той в интервю за агенция по време на Световния икономически форум в Давос.
"Научихме много в различните кризи за веригите на доставки и също така след коронавирусната пандемия, за да направим нашата верига на доставки по-устойчива. Имаме почти цифров близнак на нашата верига на доставки, можем също така да симулираме различни сценарии и така се подготвяме за това", посочи той.