Потребителските нагласи в Германия за първия месец на следващата година бележат поредно подобрение, отразявайки солидните икономически перспективи и силния трудов пазар във водещата европейска икономика.
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за януари 2017-а година, нарасна очаквано до 9,9 пункта от 9,8 пункта през текущия месец.
"Потребителите изглеждат напълно имунизирани от серия рискови фактори като изхода от президентските избори в САЩ, Брекзит, изострената финансова криза в Италия след проваления референдум за конституционни промени и последвалата оставка на премиера Матео Ренци, както и постоянното високо ниво на терористична заплаха. Потребителите изглежда смятат, че солидният трудов пазар играе решаваща роля при техните решения дали да правят покупки", отбеляза базираният в Нюрнберг институт.
Отделните важни подиндекси на института, определящи настройката на потребителите в Германия през текущия месец (през декември), бележат разнопосочно движение.
През декември индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна за трети пореден месец, достигайки 16,4 пункта спрямо 15,3 пункта през ноември, тъй като потребителите убедено не очакват резултатите от президентските избори в САЩ да окажат каквото и да е влияние върху икономиката на Германия през следващите няколко месеца.
С оглед на "отличните условия" на пазара на труда, германците са доста позитивно настроени и относно техните доходи в рамките на следващите 12 месеца, като съответният индекс скочи през декември до 55,6 пункта, след като през предходния месец падна до 44,5 пункта, достигайки най-ниско ниво от ноември 2015-а година.
В същото време индексът, оценяващ желанието на германските потребители за бъдещи големи по размер покупки, се понижи през настоящия месец до 48,0 пункта от 51,2 пункта през ноември, но въпреки това остава в "екстремно високи" нива.
Институтът GfK потвърди своята прогноза, че реалните частни потребителски разходи ще нараснат с около 2% през текущата година.