Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Борисов инспектира строителството на обходния път на Габрово (Снимки)

4
Бойко Борисов инспектира строителните дейности на обходния път на Габрово.
Снимка: Пресцентър на МС

Много голям напредък е постигнат по изграждането на автомагистрала „Хемус“, посочи при днешната си инспекция на важни инфраструктурни обекти премиерът Бойко Борисов. Той добави, че работата по строителството на пътен възел „Боаза“ по аутобана продължава активно, а до края на годината ще бъде готов изцяло и обходният път на Габрово.

Обходният път на Габрово, който е със сложни съоръжения във високопланински район, e довеждащ към бъдещия тунел под Шипка. Срокът за довършването на участъка с дължина 23 километра, след старта на строителството през 2013 г., се отлага няколко пъти по различни причини.

Днес Борисов обяви, че до края на годината пътят ще е готов и коментира:

„Ако БСП не бяха сменили закона 2013-2014 г. за предварителните отчуждения, сега целият тежък трафик щеше да минава оттук и да сме го завършили преди една година. Но те правят всичко на инат, за да нямат българите това, което им се полага“.

Стойността на проекта за обходния път на Габрово е 93 млн. лева, от които до момента са разплатени 73 млн. лева.

Борисов изрази задоволство от напредъка по изграждането на АМ Хемус и добави, че работата по строителството на пътен възел „Боаза“ по аутобана продължава активно.

По повод констатираното от еколози разораване на коритото на река Вит в близост до новата магистрала, премиерът посочи:

„Те са почистили мостовете, почистили са баластра, ако има някое нарушение, ще се съставят актове“.

Няма писмо от Еврокомисията, че няма нужда от съоръжение в Кресна

Вицепремиерът Томислав Дончев, който съпровождаше Борисов по време на обхода, отговори на въпрос за последния казус, засягащ строителството на магистралата през Кресна.

Дончев поясни, че ЕК е отправила питания по проекта относно направените оценките за въздействие върху околната среда, както и за разминаване между подадените данни за трафика в участъците преди и след Кресненското дефиле. По този повод техническа мисия от България работи с експерти от ЕК, каза вицепремиерът.

„Писмо от ЕК, което ни казва, че в Кресна няма нужда от съоръжение няма по една проста причина – никой не е заблуден, че да счита, че на средата на магистралата трябва да има стесняване. Преди Кресна – магистрала, след Кресна – магистрала, и всичко влиза в един двулентов път? Това би било позор и за нас, и за ЕК“, подчерта Томислав Дончев.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна