Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 26.04.24: Негативни отражения на предсрочните избори върху икономиката

Завършваме поредицата от коментарни предавания с мненията на политолога Христо Панчугов и икономиста Георги Вулджев по актуалните теми: Отношенията в сглобката победиха нежеланието от предсрочни парламентарни избори. Загуба на доверие в някои партии, заради отпадане на гражданското участие в политически процес. Съучастието в..

публикувано на 26.04.24 в 19:10

Д-р Аспарух Илиев: Коклюшът е най-опасен за живота при новородените

Регистрираните случаи от коклюш в страната вече обхващат 21 области. Според здравните власти България вече е в условия на епидемия, но няма извънредна епидемична обстановка - такава, каквато помним преди години. Нека не забравяме, че паниката никога не е била добър съветник. Повече разум и осъзнатост в това, как да предпазим себе си и другите,..

публикувано на 26.04.24 в 17:25
Божидар Лалов (вляво) и Ивайло Симеонов

Коментарите на Божидар Лалов и Ивайло Симеонов

БНР-Радио София продължава "да отглежда" своите коментатори Божидар Лалов и Ивайло Симеонов вече и като тийнейджъри. В края и на този месец те изреждат какво ги е впечатлило. Божидар Лалов малко съжалява за провалената ротация в правителството. Смята, че предсрочните парламентарни избори са ненужни, защото трудно е да се надяваме на много по-различен..

публикувано на 26.04.24 в 16:52

Юрий Вълковски: Читалищата в малките и в големите населени места имат различни функции

Юрий Вълковски е директор на фондация „Народни читалища“, която е създадена през октомври 2023 г. Целта е подкрепа за възраждането на българските читалища. Пред Радио София той заяви, че днес знаем много малко за читалищата у нас. „Читалищата в София са едно, читалищата в малките села са друго, читалищата в средни като големина градове, са..

публикувано на 26.04.24 в 16:19
Може да се събуди активността на тийнейджърите за промяна на средата

Tърсят се млади разбивачи на градски митове, на които им пука къде живеят

Над 15-годишните младежи не са включени достатъчно активно в живота на града , в това да взаимодействат с институциите , за да могат да го променят към по-добро. Независимо от множеството доброволчески акции и по-скоро инцидентни инициативи на общините за тяхното включване в местното самоуправление , това все още не се случва достатъчно..

публикувано на 26.04.24 в 15:58

Седмицата в САЩ: Протести в университети, делото срещу Тръмп, ще забранят ли ТикТок

Про-палестинските протести в университети бяха водеща тема в Съединените щати тази седмица, предаде от Вашингтон Младен Петков. Протести имаше в учебни заведения в градове като Бостън, Ню Йорк, Остин (щата Тексас), Лос Анджелис, столицата Вашингтон. На места полицията арестува демонстранти. Стигна се и до отмяна на церемонии по завършване...

публикувано на 26.04.24 в 15:15

Еврозоната – поредната тема, която разделя експертите и обществото

Преди няколко дни в изданието "Политико" описват целта на България да влезе в еврозоната през 2025 г. като малко вероятна. Според техния анализ целевата дата няма да бъде постигната - заради политическата бъркотия, упоритата инфлация и неубедителната обществена подкрепа, пишат от изданието. Темата за еврото е поредната, която разделя..

публикувано на 26.04.24 в 14:55