Височайшото позволение да отворим от 1 март ресторантите беше прибързано. И преди 10 дни нямаше данни за намаляване разпространението на коронавируса. Днес информацията потвърждава, че опасността не е отминала.
Това коментира пред Радио София Дарин Стойков - собственик на ресторант в центъра на столицата.
Той лично не е отворил заведението си.
„Винаги съм искал да бъда част от решението, а не от проблема. Освен бизнеса и оборотите, трябва да има и отговорност към хората, които работят или които са клиенти“, отбеляза Стойков.
Той припомни, че има области на страната, в които носенето на маски стана задължително навсякъде, а болниците спряха планови операции.
От около година малкият ресторант на Дарин Стойков работи „в режим на оцеляване, с храна за вкъщи“.
„Не сме уволнили нито един, не са намалени заплатите. Важното е да продължаваме да работим.“
Решението ресторантът да не отвори редовните клиенти са приели по-скоро положително. Проявили са разбиране, изразили са подкрепа.
Дарин Стойков смята за нередно здравните власти да говорят с думи на хора от бранша преди време – че ресторантите не са място, където се разпространява коронавирусът. Това не е вярно. Рискът е средно висок.
„Това, което от бранша преди използваха за натиск, днес се използва от оперативния щаб за оправдание. Това е притеснително. Това, че се намалява работното време на ресторантите какво ще подобри? Коронавирусът няма вечерен час“, допълни Стойков.
С него разговаря на Катя Василева.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..