Тарифната политика на столичния обществен транспорт беше остаряла и усложнена и не се възползваше от т.нар. билетна система, от сините валидиращи устройства в превозните средства.
Това обясни пред Радио София независимият общински съветник Борис Бонев във връзка с решение от последното заседание на СОС в четвъртък, 21 юли.
Той подчерта, че целта е била да не се повишават цените на картите за цялата градска мрежа (50 лв./месец, персонализирана), включително и годишните (365 лв.), както и да се въведат привилегии за младите пътници.
"В Студентския град има много автомобили. Искаме младите хора да си създадат навици да пътуват с градския транспорт", допълни Бонев.
В този смисъл той обаче не можа да обоснове премахването на 10-те талона (за 10 пътувания х 1,20 лв.) и картите за една линия, както и за метрото – нещо, което е предпочитано от работещите с вече създадени навици да пътуване без лични автомобили.
С билетите 30+ (за 1,60 лв.) и 60+ (2,20 лв.) хората ще могат да се прекачват многократно в рамките на посочените минути, допълни Борис Бонев (▼). Срокът е за последното прекачване, а не за цялото пътуване. Ученици и студенти също вече ще могат да си купуват годишна карта на цената за 10 месеца. Въвежда се и младежка карта за 250 лв. на година за хората до 26 години.
"Градът трябва да стимулира ползването на транспорта при всички видове пътувания. Улесняваме гражданите да си закупят най-изгодната годишна карта (по 1 лев на ден) на три вноски", каза още Бонев. Той призна, че софийският транспорт е натрупал над 150 млн. загуби само през последната година.
Очевидно това е сред основните причини за поскъпването на пътуването в София, колкото и общинските съветници да не го казват открито.
Възможно е нощният транспорт да се възстанови от есента, най късно от 31 март 2023 г., и тогава за него ще важат годишните карти.
Дори и с новите възможности и цени, столичният обществен транспорт остава най-евтиният начин за придвижване в София, изтъква съветникът, излъчен от "Спаси София".
Промените се въвеждат на два етапа – от началото на септември и от 1 януари 2023 година.
Бонев каза още, че от септември тръгват две нови експресни линии, които през Околовръстния път ще свързват "Младост" и Бизнес парка с големите южни квартали на София:
Двете линии ще бъдат експресни - няма да влизат в локалното платно на Околовръстното шосе и така ще избягват тапите на кръстовищата. Те ще свързват транспортните възли и метростанции с големи бизнес зони с хиляди работни места и гъсто населени квартали.
Чуйте разговора на Елена Пъневска с Борис Бонев в звуковия файл.
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..
Ерсин Мустафов от "JEREMY?" споделя пред Александра Илиева и Елисавета Белеганска за своите отношения с Радиото и мястото на българския език: " Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът Косьо..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..